Izvozni uspjeh za An-178

Krajem prosinca ukrajinska tvrtka Antonov potpisala je s Kraljevinom Saudijskom Arabijom memorandum o razumijevanju koji se odnosi na isporuku 30 srednjih turbomlaznih transportnih aviona An-178 za potrebe Kraljevskog zrakoplovstva Saudijske Arabije (RSAF – Royal Saudi Air Force). Konačni ugovor trebao bi biti sklopljen tijekom 2016., a zasad se ne navode detalji oko njegove vrijednosti, roka isporuke, kao niti to koji će motori biti ugrađeni na saudijske Antonove (ukrajinski ili zapadni motori). Memorandumom je predviđeno daljnje zajedničko nastupanje tvrtki Antonov te saudijske Тaqnia Aeronautics na tržištu Srednjeg istoka.

(Foto: Antonov)

Vojni transporter An-178 temelji se na platformi civilnog regionalnog putničkog aviona Antonov An-158 (An-148-200). Ukupna duljina transportnog prostora (s rampom) iznosi 16,65 m, širina 2,74 m, a visina 2,75 m. Ukupna je površina transportnog prostora 40 m², a volumen 125 m³. Raspon krila iznosi 28,84 m, duljina trupa 32,95 m, a visina 10,14 m. Najveća je nosivost 18 tona pri čemu je dolet 1000 km, dok uz korisni teret od 10 tona dolet može biti 4000 km. U konfiguraciji za prijevoz ljudi u An-178 može se maksimalno smjestiti do 99 vojnika, dok se u MEDEVAC konfiguraciji može prevesti do 70 nosila uz prateće medicinsko osoblje. Pogonski blok čine dva turbomlazna motora Ivčenko-Progres D-436-148FM koji omogućuju postizanje najveće brzine od 824 km/h. U Antonovu razmatraju ugradnju zapadnih motora pa se trenutačno vode pregovori s tvrtkama Rolls-Royce i Pratt & Whitney.


S transporterom An-178 ukrajinski Antonov na svjetskom tržištu kani biti izravna konkurencija posebice brazilskom Embraeru i njegovu transporteru KC-390, odnosno američkom Lockheed Martinu i njegovu Super Herculesu C-130J. Njegova jedinična nabavna cijena procjenjuje se između 20 i 25 milijuna američkih dolara.


Igor SKENDEROVIĆ