Turski tenk na južnokorejski pogon?

(Ilustracija: BMC)

Predstavnici vlada Turske i Južne Koreje potpisali su 22. listopada Pismo namjere prema kojem bi dvije tvrtke iz dalekoistočne zemlje osigurale motor za turski glavni borbeni tenk Altay domaće proizvodnje. Projekt je sad “podignut” s razine vojne industrije, odnosno tursko-katarske tvrtke BMC koja bi trebala serijski proizvoditi tenk, te južnokorejskih tvrtki Doosan i S&T Dynamics koje bi za njega trebale osigurati motor, ali i transmisiju.
Altay je projekt koji već niz godina nailazi na prepreke. Tijelo i najveći dio sustava projektirala je tvrtka Otokar, pa i izradila prve prototipove, no ugovor za proizvodnju prve “prave” serije od 250 primjeraka dobio je BMC. Prema prvotnim planovima, tenkovi za tursku vojsku trebali su biti opremljeni njemačkim motorom (MTU) i transmisijom (RENK). Njemačke su vlasti blokirale te transakcije. Potom je BMC najavio da će preuzeti odgovornost za razvoj motora. Prva objava o suradnji s Južnom Korejom došla je u ožujku ove godine i odnosi se na Doosanov motor DV27K te S&T Dynamicsovu transmisiju EST15K, koji su razvijeni za južnokorejski izvorni tenk K2 Black Panther. Potencijalni je problem u tome što je prva serija tih tenkova za južnokorejsku vojsku također opremljena njemačkim motorom i transmisijom. Iako bi trebala početi proizvodnja druge serije, u kojoj će barem motor biti domaći DV27K, informacija o tome još nije stigla. Ne uspije li Južnoj Koreji projekt opremanja tenka domaćim pogonsko-transmisijskim sustavom, teško će takav sustav biti prodan Turskoj.

Domagoj VLAHOVIĆ