Rusko brodogradilište Jantar iz Kalinjingrada objavilo je u svojoj tiskovini kako je završena gradnja trupa…
Damenov novi projekt ophodnog broda
Nizozemska kompanija Damen Shipyards Group predstavila je novu seriju odobalnih ophodnih brodova (OPV), razvijenu s ciljem da se sukladno-taktičko tehničkim zahtjevima naručitelja lako konfigurira za razne misije. Platforma radnog naziva OPV-2 ima prepoznatljiv oblik pramca Sea Axe, koji je osmišljen kako bi se smanjio otpor vode i poboljšala učinkovitost trošenja goriva. Uz specifičnu značajku pramca, preostale razvojne karakteristike uključuju rekonfigurabilan zapovjedni most, hangar i prostore namijenjene misijskim modulima.
Za razliku od drugih ophodnih brodova, gdje je centar za zapovijedanje i nadzor (C2) udaljen od zapovjednog mosta, novi OPV-2 ima most koji se izravno nastavlja na spomenuti centar. Razlog je u manjoj vjerojatnosti da će se OPV-2 naći u borbenim situacijama poput onih s kojima se suočavaju u fregati te da će osmišljena konfiguracija poboljšati koordinaciju i dužnost posade u asimetričnim, npr. protupiratskim scenarijima.
Međutim, ako realna situacija zahtijeva, C2 centar ima mogućnost odvajanja od zapovjednog mosta kliznim vratima.
OPV-2 posjeduje višenamjenski hangar koji može primiti jedan helikopter mase do 11 t, kao što je NH-90. Hangar ima prostor i za istodobni smještaj besposadne letjelice (UAV) tipa Boeing Scan Eagle. Osmišljen je da se može rabiti ili helikopter ili letjelica bez pomicanja jednog ili drugog. Prostor također može biti konfiguriran za držanje pričuvnih dijelova ili radionicu radi poboljšanja operativne raspoloživosti zrakoplova dok je brod u plovidbi. Platforma OPV-2 osmišljena je u inačicama duljina od 75 m (istisnine 1400 t), 95 m (istisnine 2400 t) i 103 m (istisnine 2600 t).
Ophodni brod sadrži višenamjenski zdenac u koji se lako mogu smjestiti različiti tipovi misijskih modula/paketi u obliku kontejnera. Moduli dostupni za ugradnju: humanitarna pomoć i katastrofa, protupiratstvo, traganje i spašavanje, protuminsko djelovanje (MCM) i sanacija izlijevanja naftnih derivata. Moduli se prenose iz višenamjenskog zdenca preko brodskog hangara. Zdenac također sadrži vitlo namijenjeno porinuću i povratku jednog od dva brodska gumenjaka s tvrdim dnom duljine 9 m tijekom plovidbe u uvjetima do stanja mora šest.
Maja PTIĆ GRŽELJ