Francuski mostovi nove generacije

(Ilustracija: CNIM)

Francuska tvrtka CNIM Systèmes Industriels objavila je da je razvila novu seriju motoriziranih plutajućih mostova. Serija nosi oznaku PFM NG (Pont Flottant Motorisé Nouvelle Génération), odnosno motorizirani plutajući most nove generacije. Sustavi mogu služiti kao plutajući mostovi ili kao splavi (“trajekti”) za prijelaz preko vodenih zapreka. Jane’s navodi da seriju čine dvije inačice: duga PFM LG (Long) i ekspedicijska PFM XP. Prva proizvodna serija PFM XP bit će završena ove, a PFM LG iduće godine. Mostovi se velikim dijelom postavljaju automatizirano, daljinskim upravljanjem, te mogu izdržati prijelaz/prijevoz oklopnih vozila do klasifikacije mase MLC 90T/100W (Military Load Classification). To uključuje i postojeće glavne borbene tenkove i samohodne haubice.
Mostovi PFM LG postavljaju se na kamione konfiguracije 6×6 s prikolicama koje imaju lansirni sustav i nose rampu duljine 13,6 m ili unutarnju sekciju duljine 10 m (za svaki dio potreban je po jedan kamion). Za instalaciju splavi s četiri unutarnje sekcije i dvije rampe potrebno je 20 minuta ako na tome radi po šest vozača i inženjeraca. Za most duljine 100 metara potrebno je 30 minuta te po 11 vozača i inženjeraca. PFM XP postavljaju se na standardne logističke vojne kamione konfiguracije 8×8. Uz lansirni sustav, na njima je unutarnja sekcija duljine 6,75 m ili rampa duljine 7,2 m. Unutarnje sekcije na oba sustava opremljene su s po dva dizelska motora Mercury Marine snage 175 KS koji imaju sposobnosti okretanja u punom krugu. Za operiranje na oba rasklopljena sustava potrebno je od tri do pet inženjeraca, a potporni čamci nisu potrebni.

Domagoj VLAHOVIĆ