Marke – KRILA OLUJE

Početkom kolovoza ove godine, povodom Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja, u poštanski promet pušten je prigodan poštanski blok čiji je motiv impresivan formacijski let zrakoplova akrobatske grupe ”Krila Oluje”

“Krila Oluje” prezentiraju vještine, disciplinu, timski rad i visoki stupanj obučenosti pripadnika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i Oružanih snaga RH

Autor prigodnog bloka je Orsat Franković, dizajner iz Zagreba, a fotografiju je snimio satnik Darko Belančić, vođa akrobatske grupe ”Krila Oluje”. U trojezičnom tekstu koji potpisuje Ministarstvo obrane RH za marku ”Krila Oluje“ navodi se: ”Krila Oluje su akrobatska grupa Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva (HRZ) čija je zadaća prezentacija vještina, discipline te timskog rada i visokog stupnja obučenosti pripadnika Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva i Oružanih snaga RH. Akrobatska grupa Krila Oluje službeno je predstavljena javnosti 5. kolovoza 2005. u Kninu povodom obilježavanja 10. obljetnice vojno-redarstvene operacije “Oluja” po kojoj je i dobila ime. Od tada je zabilježila više od 200 službenih javnih nastupa u Republici Hrvatskoj te u inozemstvu. Svoj program prezentirali su na najprestižnijim zrakoplovnim ma-nifestacijama u brojnim eu-ropskim državama uključujući Rumunjsku, Sloveniju, Mađarsku, Njemačku, Austriju, Češku, Slovačku, Belgiju, Italiju, Tursku, Poljsku, Dansku, Švicarsku, Ujedinjenu Kraljevinu i Francusku. Na brojnim domaćim i međunarodnim aeromitinzima nastupe Krila Oluje pratili su milijuni gledatelja i zaljubljenika u akrobatsko letenje. Zbog složenosti elemenata od kojih se sastoji letački program, Krila Oluje našla su se u samom vrhu svjetskoga akrobatskog letenja, a za svoje nastupe osvojili su brojne nagrade i priznanja. Krila Oluje djeluju u sastavu 392. eskadrile aviona 93. krila HRZ-a u Vojarni „Pukovnik Mirko Vukušić“ u Zemuniku. Piloti Krila Oluje lete na avionu Pilatus PC-9M. Tijekom izvođenja programa avioni lete na međusobnoj udaljenosti manjoj od tri metra pri brzinama do 550 km/h, a opterećenje koje piloti podnose tijekom pojedinih elemenata kreće se od -2.5 g do +6.5 g. U okviru svog programa na vojnim manifestacijama i obljetnicama Krila Oluje izvode i specifičan manevar – prelet Missing man. To je tradicionalan način odavanja počasti u svijetu zrakoplovstva, a izvodi se tako da se jedan od aviona tijekom manevra izdvoji iz glavne formacije odajući počast svim nestalim i poginulim hrvatskim braniteljima.”

TEKST  Ivo Aščić