Portugalska brodograđevna tvrtka West Sea, Estaleiros de Viana porinula je 13. rujna četvrti odobalni ophodni…
Novi Viana do Castelo
Portugal je odobrio kupnju dodatnih dvaju odobalnih ophodnih brodova klase Viana do Castelo od brodograđevne tvrtke West Sea, Estaleiros de Viana. Pregovore će voditi izvođač i Direktorat za nabavu (DGRDN) Ministarstva nacionalne obrane. Procijenjena vrijednost ugovora iznosi oko 77 milijuna eura (85 milijuna dolara), a uključuje testiranja i primopredajna ispitivanja. Vijeće ministara odobrilo je 28. svibnja DGRDN-u nastavak programa gradnje i nabave spomenutih plovila.
Čitava je klasa namjenski projektirana za plovidbu u vodama sjevernog Atlantika, stoga nosi naziv i oceanskih ophodnih brodova. Zamijenit ce korvete klase João Coutinho i Baptista de Andrade te male ophodne brodove klase Cacine kojima je osnovna uloga zaštita ribolovnog pojasa te traganje i spašavanje. Predviđeno je da ce od ukupnog broja planiranih plovila u klasi dva biti opremljena sustavom protiv onečišćenja koji uključuje Fast Oil Recovery sustav. Osnovne su dimenzije te klase duljina od 83 m, širina 13 m te najveća istisnina 1870 t. Propulzijski sustav čine dva dizelska i dva elektromotora, cime se postiže najveća brzina od 20 cvorova, a najveći doplov iznosi 5000 NM. Brodom upravlja 38 članova posade. Prima mornarički helikopter srednje veličine, ali nije projektiran i hangar, te nosi dva gumena čamca s tvrdim dnom. Temeljno se naoružanje sastoji od oružne stanice Melara MARLIN WS (Modular Advanced Remotely Controlled Lightweight Naval Weapon Station) u kombinaciji s 30 mm Orbitalovim ATK Mk44 Bushmaster automatskim topom i vodilicama/šinama koje su namijenjene protupodmorničkim minama Mk55 Mk2.
U operativnom sastavu portugalske mornarice nalaze se dva plovila klase Viana do Castelo: prvo je jednakog imena, Viana do Castelo (P360), a drugo Figueira da Foz (P361). Nova ophodna plovila bit će jednaka onima u aktivnoj uporabi. Ulazak novih plovila u uporabu određen je za početak 2018. godine.
Maja PTIĆ GRŽELJ