Tijekom sastanka održanog 10. travnja u Berlinu, njemačka ministrica obrane Ursula von der Leyen i…
Projekti u Rusiji
Ruska tvrtka Saturn iz Ribinska, jedna od vodećih unutar državnog konglomerata United Engine Corporation, 25. travnja službeno je započela testiranje plinske turbine oznake M-35R-1 s motorom M-70FRU-2 za mornaričke programe. Plinsko turbinski motori namijenjeni ruskom brodograđevnom sektoru do krize u Ukrajini gotovo su se isključivo nabavljali u ukrajinskoj tvrtki Zorja-Mašprojekt. Proizvodnja će biti usmjerena na motore različitih veličina, uključujući i one namijenjene lebdjelicama, ali najpoznatiji od ranih projekata je osiguravanje CODOG pogonskog sustava fregatama klase Admiral Gorškov (Projekt 22350). Brodovima te klase koji su još u gradnji namijenjeni su plinsko turbinski motori oznake M55R. Saturn bi trebao do prosinca ove godine završiti tri razvojno-istraživačka projekta brodskih plinsko turbinskih motora.

Tjedan prije, Jane’s je objavio vijest da je ruska brodograđevna tvrtka Admiralty Shipyard, podružnica konzorcija United Shipbuilding Corporation (USC), započela gradnju novog arktičkog ophodnog broda službenom svečanošću polaganja kobilice 19. travnja u Sankt-Peterburgu. Rusko Ministarstvo obrane objavilo je u travnju 2016. ugovor o gradnji dvaju arktičkih plovila, a rezanje prvih limova i profila započelo je u rujnu te godine. Prvo od dvaju naručenih plovila označenih s Projekt 23500 imenovano je “Ivan Papanjin” i koristit će se za ophodne zadaće na području Arktika. Na svečanosti je istaknuto kako će uskoro započeti gradnja i drugog broda u klasi, a kobilica bi trebala biti položena krajem ove ili početkom iduće godine. Sukladno najavi brodograditelja, “Ivan Papanjin” bit će dostavljen ruskoj mornarici prije kraja 2020. godine. Riječ je o kombinaciji ophodnog broda, tegljača i ledolomca. Glavna brodograđevna obilježja očituju se u duljini od 110 metara, širini 20 m, gazu oko šest metara i istisnini od 8500 tona, a bit će sposoban ploviti kroz led debljine do 1,7 m. Brzina će mu iznositi 16 čvorova, posadu će činiti 60 članova, uz mogućnost smještaja dodatnih 50 ljudi, a autonomija bi trebala iznositi 60 dana. Osim toga, imat će sletnu palubu namijenjenu helikopteru, kao i prateći hangar za smještaj dviju brzih brodica. Naoružanje će se temeljiti na modularnim oružnim paketima, a osnova će biti mornarički top AK-176MA. Krmena teretna paluba sadržavat će različite modularne sustave naoružanja kao što su raketni lansirni kontejneri, a specifičnost broda bit će mogućnost djelovanja u teškom elektromagnetskom okruženju.
Maja PTIĆ GRŽELJ