Projekti za Katar

(Foto: Ares Shipyard)

Tijekom međunarodne vojnopomorske izložbe DIMDEX, održane od 12. do 14. ožujka u Dohi, predstavljeno je nekoliko projekata brodova namijenjenih katarskoj mornarici. Riječ je o četirima višenamjenskim korvetama, velikom desantnom brodu (Landing Platform Dock – LPD) i dvama odobalnim ophodnim brodovima, koje će graditi talijanski Fincantieri sukladno ugovoru potpisanom 2016., te o brzim ophodnim brodovima turskog brodogradilišta Ares Shipyard, kao i školskim brodovima turskog brodogradilišta Anadolu Shipyard.
Korvete će biti duljine 107 m, istisnine pri punom opterećenju 3250 t, a posada će brojiti 112 članova. Iako dizajn nadgrađa tek treba dovršiti, bit će zatvorenog tipa, a sadržavat će i hangar i sletnu palubu namijenjenu helikopteru NH90. Izgledno je kako će pogonsko-propulzijski sustav biti CODAD, s četirima motorima MAN 22/38D od 8000 kW. Oni pokreću dvije osovine s propelerima tipa FCPP, a najveća brzina iznosit će 28 čvorova. Korvete će biti opremljene novom inačicom Leonardova sustava za upravljanje borbom Athena i MBDA-ovim PZO sustavom SAAM ESD, koji se temelji na Leonardovu višefunkcijskom radaru KRONOS i projektilima površina-zrak Aster 30 Block 1. Projektili će biti ispaljivani iz dvaju osmocijevnih vertikalnih lansirnih sustava (VLS) Sylver A50 tvrtke Naval Group, smještenih na pramcu. Sustav namijenjen bliskoj borbi (CIWS) bit će Raytheonov RIM-116 RAM.
Dizajn budućeg LPD-a podrazumijeva duljinu od 143 m, najveću širinu 21,5 m, gaz 5,4 m i punu istisninu 8800 tona. Sudeći prema navodima iz Fincantierija, riječ je o brodu koji će imati u prvom redu PZO namjenu, a izvedenica je klase San Giusto, koja je u operativnoj uporabi talijanske mornarice.
Fincantierijev obalni ophodni brod za Katar bit će dug 63 m, širok 9,2 m, istisnine 670 tona.
Nadalje, katarska mornarica na spomenutoj je izložbi od turskog brodograditelja Anadolu Shipyard naručila dva broda namijenjena obuci kadeta. Brodovi duljine 90 metara i istisnine 1950 tona imat će sletnu palubu za helikopter srednje veličine, a moći će vršiti i zadaće odobalne ophodnje. Isporuka obaju brodova očekuje se za 36 mjeseci.
Katarska Obalna straža na sajmu je od turskog brodogradilišta Ares naručila devet brzih ophodnih brodova. Riječ je o trima brodovima Ares 150 Hercules duljine 48 m te šest brodova Ares 80 SAT duljine 24 m, a isporuka se očekuje do kraja 2020. godine. Svi novi brodovi bit će opremljeni oružnim stanicama kalibra 30 mm turske obrambene tvrtke Aselsan. Inače, Katar je od Aresa u travnju 2014. već naručio 17 brodova za Obalnu stražu: dva Aresa 150, deset Aresa 110 i pet Aresa 75. Do kraja kolovoza ove godine očekuje se dostava zadnjih pet plovila.

Maja PTIĆ GRŽELJ