Brzi ophodni brodovi Mk V za Katar

Američka je Agencija za obrambeno-sigurnosnu suradnju (Defense Security Cooperation Agency – DSCA) obavijestila Kongres o mogućoj prodaji brzih ophodnih brodova tipa Mk V Kataru. Nositelj ugovora vrijednosti 124 milijuna dolara bit će američka brodograđevna tvrtka United States Marine Inc. (USMI). Aluminijsku inačicu tog plovila koristi specijalna američka postrojba SEAL. Navodi se da će plovila Kataru osigurati dodatnu sposobnost brze identifikacije i pristupa te provedbu pomorskih zakona posebno u blizini naftnih područja i odobalnih infrastrukturnih jedinica. Ugovor bi uz gradnju, opremanje i dostavu spomenutih plovila uključivao dobavu osam strojnica M2HB i pripadnog streljiva, infracrveni (FLIR) sustav usmjeren prema pramcu, topnički sustav MLG 27 mm sa streljivom te vježbovno streljivo. Katar je u travnju ove godine također zatražio kupoprodaju RIM-116C i RIM-116C-2 projektila u vrijednosti od 260 milijuna dolara.

(Foto: US Navy)

Osnovne brodograđevne značajke trupa obuhvaćaju duljinu od 27 m, širinu 5,4 m te projektni gaz od 1,5 m. Najveća istisnina ovisi u prvom redu o brodograđevnom materijalu trupa i nadgrađa koji može biti ili marinizirana aluminijska slitina ili vlaknima ojačana plastika, te o odabranoj opremi. Propulzijski sustav temelji se na dvama dizelskim motorima MTU 12V-4000 uparenim s Rolls-Royceovim Kamewa 56S-II vodomlaznim propulzorima kojima se postiže brzina veća od 45 čvorova. Doplov od 500 do 600 NM procijenjen je pri ekonomskoj brzini. Posadu čini deset mornara te dva časnika. Uz već spomenuti glavni top kalibra 27 mm koji se ugrađuje na pramčanom dijelu palube, plovila je moguće naoružati jednom strojnicom kalibra 7,62 mm te jednom kalibra 0,5 mm. Nadgrađe, odnosno prednja i bočne stranice nadgrađa, te prozori, mogu imati balističku zaštitu.
Katar je u lipnju ove godine potpisao s talijanskim Fincantierijem ugovor u vrijednosti četiri milijarde dolara za gradnju, opremanje i dostavu četiriju korveta duljine 100 m, desantnog broda (LPD) i dvaju odobalnih ophodnih brodova.

Maja PTIĆ GRŽELJ