Ministarstvo obrane Australije primilo je 14. studenog zadnja dva od ukupno deset inicijalnih lakih zaštićenih…
Testiranje BOV-a za Slovačku
Na institutu za vojnotehničko testiranje VTSU Zahorie (Vojensky technicky skusobny ústav Zahorie) završene su 11. siječnja demonstracije sposobnosti prototipa budućeg oklopnog vozila na kotačima za slovačku vojsku. Jane’s je četiri dana poslije objavio da je vojska počela korisničko testiranje tog vozila čiji je puni naziv 8×8 Bojove Opancierovane Vozidlo (BOV). Temeljeno je na dobro poznatoj Patriji AMV, ali u inačici XP (extended payload), dakle povećane nosivosti (na fotografiji je prva inačica). Masa vozila iznosi oko 28 tona, duljina 8,22 m, širina 3 m, a visina 2,4 m bez kupole. Objavljeno je i da najveća brzina na cesti iznosi 100 km/h, a operativni doseg 700 km. Za šest sekundi može ubrzati od 0 do 30 km/h, a za 20 sekundi do 60 km/h.
Daljinski upravljanu oružnu stanicu na prototipu proizvodi slovački Elektrotehnički institut za istraživanje i dizajn (Elektrotechnický výskumný a projektový ústav – EVPU). Zove se Turra i naoružana je ruskim automatskim topom od 30 mm 2A42. Najveća visina prototipa s kupolom iznosi 3,79 m. Kupola uključuje i zapovjednikov panoramski ciljnik otvorene arhitekture (Commander’s Open Architecture Panoramic Sight – COAPS) izraelskog Elbita i domaći sustav za upozorenje o izloženosti laseru (System Detekcie Oziarenia Lasermi – SDIO). Prema EVPU-u, stanica se elektronički okreće unutar 360 stupnjeva, pokriva kut visine od –10 do +70 stupnjeva i kreće se brzinom od 40 do 50 stupnjeva u sekundi.
Finska tvrtka isporučila je vozilo Slovačkoj u studenom prošle godine. Kad budu završena testiranja u Slovačkoj, slijede ona u Finskoj, u ekstremnijim zimskim uvjetima. U razvoju te mogućoj serijskoj proizvodnji uz Patriju i EVPU sudjeluje i slovačka tvrtka Konštrukta-Defence, koja bi trebala sastavljati vozilo. Nakon što prototip prođe potrebna testiranja i ako zadovolji uvjete, Slovačka bi trebala kupiti 81 vozilo, a isporuka bi trajala od ove do 2024. godine.
Domagoj VLAHOVIĆ