Američka vojska odabrala je domaću tvrtku Vigor Works iz Oregona za glavnog izvođača i graditelja…
Klasa Otago dobiva treće plovilo
Ministarstvo obrane Novog Zelanda potvrdilo je u izvješću objavljenom 8. lipnja planiranu nabavu novog odobalnog ophodnog broda (OPV) s ciljem jačanja sposobnosti potpore mornaričkom pomorskom nadzoru i ribarskoj inspekciji. Kraljevski RM Novog Zelanda trenutačno ima flotu od dva 85-metarska ophodna broda klase Otago, imena “Otago” (P 148) i “Wellington” (P 55). Brodovi su ušli u operativnu uporabu u veljači odnosno svibnju 2010. godine.
Indicije o nabavi trećeg plovila pojavile su se prvi put u svibnju 2014. U objavljenom izvješću vezano uz nabavu trećeg broda u klasi navodi se kako će sadržavati trup ojačan za lomljenje leda. Ostali detalji nisu navedeni.
Osnovne su značajke novozelandskih odobalnih ophodnih brodova duljina preko svega 85 m, duljina na vodnoj liniji 77,6 m uz standardnu istisninu od 1600 t, a najveću od 1760 tona. Širina iznosi 14 m, a konstruktivni gaz 3,6 m. Brodove pokreću dva dizelska motora MAN B&W 12RK280 najveće snage u kontinuiranom pogonu 5400 kW pri 1000 okr/min uz najveću brzinu od 22 čvora, dok je ekonomska brzina deklarirana na 12 čvorova. Raspon ophodnih brzina kreće se između četiri i deset čvorova ovisno o specifičnoj zadaći, a doseg plovidbe procjenjuje se na 6000 nautičkih milja. Prema projektu, brod je moguće opremiti dvama gumenim čamcima s tvrdim dnom (RHIB) duljine 7,74 m ili jednim od 11 m namijenjenim specijalnim snagama. Brodovi mogu prevesti 30 putnika te brodski kontejner. Posadu čini 35 članova, deset članova zrakoplovne jedinice i četiri inspektora državnih agencija. Osnovno naoružanje čini top M242 Bushmaster kalibra 25 mm i dvije strojnice kalibra 12,7 mm, sustav za upravljanje paljbom te optički senzori. Letna paluba na krmenom dijelu broda može prihvatiti helikopter tipa SH-2G Seasprite, a prema sredini broda nalazi se hangar za njegov smještaj.
Maja PTIĆ GRŽELJ