U postrojenjima Brodograđevne industrije Split d.d. (Brodosplit) 17. rujna svečano je položena kobilica za novogradnju…
Položena kobilica obalnog ophodnog broda
Riječ je o prvom iz serije od pet obalnih ophodnih brodova koje Brodosplit, sukladno ugovorima, gradi za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice. “Obalna straža imat će sve značajniju ulogu za Hrvatsku, a Ministarstvo obrane i ubuduće će snažno podupirati hrvatsku obrambenu industriju, što je pokazalo i ugovorima za opremanje OSRH koji su nedavno potpisani s nizom domaćih tvrtki,” rekao je ministar obrane Ante Kotromanović
U postrojenjima Brodograđevne industrije Split d.d. (Brodosplit) 17. rujna svečano je položena kobilica za novogradnju 540 (obalni ophodni brod – OOB). Riječ je o prvom iz serije od pet OOB-a koje to brodogradilište, sukladno ugovorima, gradi za potrebe Obalne straže Hrvatske ratne mornarice. Kobilica je položena u zatvorenom navozu brodogradilišta. Svečanosti su uz predsjednika Uprave Brodosplita Tomislava Debeljaka i djelatnike brodogradilišta nazočili i brojni uzvanici, uključujući predsjednika Vlade RH Zorana Milanovića, ministra obrane Antu Kotromanovića, načelnika GS OSRH generala zbora Dragu Lovrića, pomoćnika ministra obrane Viktora Koprivnjaka, zapovjednika HRM-a komodora Predraga Stipanovića, predstavnike lokalne uprave i samouprave i druge.
Spomenuvši sve bolju situaciju u hrvatskom brodograđevnom sektoru, premijer Milanović u izjavi za medije rekao je da je Brodosplit posao dobio u međunarodnoj konkurenciji. “Ovakvi su brodovi bitni za nacionalnu sigurnost, bez njih ne možemo čuvati i nadzirati naše more. Oni će biti moderni i naši,” rekao je premijer.
Ministar Kotromanović rekao je da će Obalna straža, što je danas osobito vidljivo, imati sve značajniju ulogu za Hrvatsku, stoga je današnji dan vrlo značajan. “Dali smo sve od sebe da najbolji dobiju posao,” istaknuo je, dodavši da će Ministarstvo obrane i ubuduće snažno podupirati hrvatsku obrambenu industriju, što je pokazalo i ugovorima za opremanje OSRH koji su nedavno potpisani s nizom domaćih tvrtki.
General Lovrić rekao je da su OSRH i HRM iznimno ponosni na početak izgradnje OOB-a: “Projekt može biti svojevrsno polazište za razvoj izvanobalnih ophodnih brodova duljine 80 metara koji bi započeo 2017. godine, a u operativnu bi uporabu ušli do 2020., patrolirali južno od Dubrovnika i omogućili izlazak na Otrantska vrata te djelovanje po Mediteranu. Njihova bi platforma mogla biti temelj za projekt buduće korvete HRM-a.”
Čelnik Brodosplita Tomislav Debeljak izrazio je zadovoljstvo što tvrtka u ovom projektu radi u korist cijele Hrvatske ratne mornarice i cijele Hrvatske. “Hrvatska su brodogradilišta pokazala da itekako mogu konkurirati velikim stranim tvrtkama,” rekao je, dodavši da projekt već pokazuje da odgovara postavljenim zahtjevima, pa i više od toga.
Obalni ophodni brodovi bit će izgrađeni i opremljeni u skladu s propisima Hrvatskog registra brodova. Duljine 43,5 metara i širine osam metara, bit će opremljeni temeljnim naoružanjem svih modernih obalnih straža koje čini automatski top 30 mm, dvije ručno upravljane strojnice 12,7 mm te četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Ostvarivat će brzinu od 28 čvorova. Posada će brojiti 14 članova, a brodovi će imati velik doseg plovidbe i autonomiju od deset dana na moru.
Domagoj Vlahović, Snimio Josip Kopi