Foto: IDF Izraelski PZO i proturaketni štit ojačan je nakon što su dvije bitnice novog…
Talijanski Shadow 200 postao operativan
Nakon dugotrajnog postupka certificiranja talijanski laki taktički besposadni sustav Shadow 200 (RQ-7) krajem ožujka započeo je s prvim letovima iz zrakoplovne baze Amendola (u kojoj su smješteni i talijanski besposadni sustavi RQ-1 Predator).
Time je započela i faza uvođenja u inicijalnu operativnu uporabu četiri sustava Shadow 200 koje je Italija prije nekoliko godina nabavila od SAD-a. Svaki sustav sastoji se od četiri letjelice, dvije zemaljske kontrolne postaje, data link sustava, hidraulične rampe za lansiranje, sustava za autonomno slijetanje, te četiri videoterminala. Operater Shadow 200 besposadnih sustava je 28. Tucano eskadrila iz sastava 1. Antares zrakoplovne pukovnije kopnene vojske. Talijanski besposadni sustavi Shadow 200 primarno će biti korišteni za obavljanje IMINT (Image Intelligence) zadaća. Prema najavama, u kasnijoj će se fazi koristiti i kao ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition & Reconnaissance), odnosno za izviđanje i označavanje kopnenih ciljeva radi uporabe navođenih aviobombi i projektila. Ambicija talijanske kopnene vojske jest da se u idućoj fazi napravi integracija letjelica Shadow 200 s borbenim helikopterima AW129D Mangusta koje također koristi zrakoplovna komponenta talijanske kopnene vojske.
RQ-7 Shadow 200 je laki taktički besposadni sustav koji proizvodi američka tvrtka AAI Corporation. Opremljen je dnevnom kamerom, te elektrooptičkim i infracrvenim senzorima smještenim u POP300 tureli izraelske tvrtke Israeli Aircraft Industries, čime se letjelici omogućava obavljanje zadaća danju i noću. Ovisno o zahtjevima naručitelja Shadow može biti opremljen i laserskim označivačima ciljeva, s TCDL (Tactical Common Data Link) sustavom, a pod svako krilo može se podvjesiti jedan Dynetics QuickMEDS medicinski pribor koji se na zemlju spušta padobranom. Pogonski blok čini Wankel motor AR741-1100 jakosti 28 kW koji letjelici omogućava postizanje krstareće brzine od 166 km/h, tj. postizanje vrhunca leta na 4500 m.
Igor SKENDEROVIĆ