S tvorničke je piste češke tvrtke AERO Vodochody AEROSPACE a.s. na prvi probni let 14.…
VSR700 poletio i sletio

Airbus Helicopters priopćio je krajem studenog da je prototip helikoptera Vertivision Surveillance Rotorcraft 700 (VSR700) izveo prvo uspješno polijetanje i slijetanje na palubu u pokretu. Doduše, nije bila riječ o brodskoj palubi, nego o sustavu DeckMotion Simulator koji vjerno oponaša uvjete na pravom plovilu. Navedene manevre nije izveo ljudski pilot nego ugrađeni senzor za pozicioniranje Deck Finder, premda VSR700 po osnovnom konceptu može biti besposadna ili letjelica s posadom. Sustav zajednički razvijaju tvrtke Airbus Helicopters i Hélicoptères Guimbal, i to na temelju zahtjeva Francuske ratne mornarice koja traži mornaričku besposadnu letjelicu koja će djelovati s njezinih površinskih plovila od veličine korvete pa nadalje. Od helikoptera se traži svestranost, a ovisno o opremljenosti trebao bi provoditi ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition and Reconnaissance), zadaće protupodmorničkog i protubrodskog ratovanja, traganja i spašavanja te nadzora teritorijalnih voda i gospodarskog pojasa. U projektu sudjeluje i brodograđevna tvrtka Naval Group, koja je zadužena za integraciju helikoptera s mornaričkim sustavima i operacijama. Osnova za VSR700 laki je helikopter Cabri G2 koji proizvodi Hélicoptères Guimbal, a autonomni sustavi su Airbusovi. Pokreće ga motor Continental CD-155 snage 155 KS koji postiže najviše 185 km/h i daje dolet deset sati, odnosno osam s punim taktičkim teretom, a vrhunac leta je 6000 km. Najveća poletna masa helikoptera je 700 kg, dug je 6,2 i širok 2,28 m, a promjer glavnog rotora je 7,2 m.
Domagoj VLAHOVIĆ