Omanska mornarica privremeno je prihvatila četvrti ophodni brod klase Al-Ofouq od singapurske brodograđevne tvrtke ST…
Zadnji brod klase Cape
Austal je isporučio zadnji od ukupno osam novih ophodnih brodova klase Cape namijenjenih australskoj Carini i službi granične zaštite (Customs and Border Protection Services – CBPS). Ugovor o projektiranju, gradnji i cjeloživotnoj potpori potpisan je u kolovozu 2011., a objavljena vrijednost iznosi 234 milijuna američkih dolara za čitavu klasu. Svi su brodovi u klasi izgrađeni u brodogradilištu matične tvrtke u Hendersonu, zapadna Australija, pri čemu je gradnja prvog započela u veljači 2012. godine. Dio ugovora o cjeloživotnoj potpori obuhvaća potpun opseg usluga održavanja i ostalih usluga u potpori u razdoblju od najmanje osam godina od primopredaje plovila.

Osnovne brodograđevne značajke brodova klase Cape uključuju duljinu od 57,8 m, brzinu 25+ čvorova koja se postiže dvama dizelskim motorima tvrtke Caterpillar 3516C, doplov veći od 4000 NM pri krstarećoj brzini od 12 čvorova, autonomiju od 28 dana te 18 članova posade. Trup i nadgrađe izrađeni su od marinizirane aluminijeve slitine. Osnovno se naoružanje sastoji od dviju strojnica kalibra 12,7 mm, a opremljeni su i dvama gumenjacima s tvrdim dnom (RHIB) duljine 7,3 m. Odobalni ophodni brodovi klase Cape zamijenili su također ophodne brodove klase Bay koji se od 1999. nalaze u aktivnoj uporabi.
Maja PTIĆ GRŽELJ