Sukladno izjavi zapovjednika ruske ratne mornarice admirala Viktora Čirkova danoj tijekom međunarodne izložbe IMDS-2015 u…
Započela gradnja talijanskog LHD-a
Fincantieri je 12. srpnja u brodogradilištu u mjestu Castellammare di Stabia kod Napulja rezanjem prvih čeličnih limova i profila obilježio početak gradnje novog desantnog broda tipa LHD namijenjenog u prvom redu helikopterskim zadaćama talijanske mornarice. Novi LHD gradi se sukladno ugovoru u vrijednosti 1,13 milijardi eura, sklopljenom u srpnju 2015. sa spomenutim konzorcijem, a koji uključuje glavnog izvođača radova, tvrtke Fincantieri i Leonardo. Osim oblikovnog rješenja, dizajna, gradnje, opremanja i isporuke broda, ugovor također uključuje logističke usluge i podršku održavanja tijekom prvih deset godina radnog vijeka.
Fincantieri navodi da će se temeljne brodograđevne značajke LHD-a očitovati u punoj istisnini od 33 000 tona, duljini preko svega 245 m i širini od 36 m. Pogonsko-propulzijski sustav je u CODOG konfiguraciji (kombinirani pogon dizelskih ili plinskih pogonskih motora), a obuhvaća dvije Rolls-Royceove turbine MT30 pojedinačne snage 36 MW, dva dizelska motora MAN 20V32/44R pojedinačne snage 12 MW i dva električna motora, svaki snage 2,25 MW na dvostrukim osovinama, što će osigurati najveću brzinu od oko 25 čvorova i doplov od 7000 NM pri brzini plovidbe od 16 čvorova. Što se tiče zrakoplovnih sadržaja, novi LHD imat će letnu palubu dimenzija 230 m x 36 m sa sustavom dvostrukog otoka, pri čemu će se s prednjeg (pramčanog), upravljati navigacijom i cjelokupnim brodom, dok će se s krmenog otoka nadzirati i upravljati zrakoplovnim operacijama. Letna paluba imat će šest plus tri helikopterske točke i moći će primiti helikoptere talijanske mornarice i kopnene vojske, uz neodređen broj letjelica tipa CH-53 i V-22.
Hangar dimenzija 25 m x 107 m, opremljen dvjema vojnim dizalicama kapaciteta 40 tona, može primiti zrakoplove i vozila ukupne duljine 530 metara. Krmena strana plovila ima potpuno opremljenu bolnicu usklađenu sa zahtjevima NATO Role 2E, s operacijskim salama i 28 postelja. Glavni hangar ispod letne palube i krmena zdenčana paluba mogu primiti oklopna i klasična vozila mase do 62 tone i do četiri desantne brodice tipa LMC-1E.
Maja Ptić Grželj