Afganistanu stižu novi zrakoplovi

Sredinom ožujka američko je ministarstvo obrane odobrilo dodatnu isporuku lakih transportnih aviona Pilatus PC-12/47E za potrebe afganistanskih snaga za specijalna djelovanja. Radi se o dodatnih pet aviona koji će biti isporučeni u SIGINT (Signals Intelligence) inačici, a vrijednost tog ugovora procjenjuje se na 9,3 milijuna američkih dolara. Svi bi avioni trebali biti isporučeni do kraja 2015., i afganistanskim će snagama znatno pomoći u razvijanju njihovih sposobnosti za nadzor komunikacija, odnosno elektroničkog djelovanja. To je drugi ugovor koji omogućava opremanje Afganistanskog ratnog zrakoplovstva s ovim tipom aviona. Prvi je ugovor odobren tijekom 2012., kada je odobrena isporuka 18 Pilatusa za iznos od 218 milijuna dolara, koji će se također koristiti za afganistanske specijalce.

Foto: US DoD

Dodatna važna vijest za Afganistansko ratno zrakoplovstvo u ožujku je početak isporuke lakih izvidničko- borbenih helikoptera MD Helicopters Inc (MDHI) MD 530F Cayuse Warrior (na slici). U ožujku je isporučeno prvih šest Cayuse Warriora, od ukupno naručenih 20 helikoptera. Druga je to isporuka ovog tipa helikoptera. Afganistanu je prijašnjih godina isporučeno šest MD 530F Cayuse Warriora, koji se primarno koriste za obuku i trenažu afganistanskih pilota. Posebnost druge isporuke od 20 helikoptera jest činjenica kako se radi o naoružanim inačicama helikoptera koji će uz Embraer A-29 Super Tucano i Mil Mi-35 činiti kralježnicu vatrene zračne potpore postrojbama Afganistanske nacionalne armije. Afganistanski Cayuse Warriori bit će naoružani kontejnerom opremljenim s teškom strojnicom M3 kalibra 12,7 mm, FN Herstal Heavy Machine Gun Pod (HMP400), koji će se nositi na bočnim nosačima. Uz to je pilotska kabina helikoptera opremljena dodatnom balističkom zaštitom. Afganistanski Pilatusi PC-12/47E modificirani su PC-12NG, s kojim dijele zajedničke odlike poput jačeg pogonskog bloka te digitalne avionike, i bit će korišteni za različite zadaće transporta ljudi i opreme. Njihova bi isporuka trebala biti završena do kraja ljeta 2015.

Igor SKENDEROVIĆ