Dassault nEUROn prošao mediteranska testiranja

Tijekom kolovoza tehnološki je demonstrator besposadnog borbenog sustava Dassault nEUROn uspješno okončao seriju letnih testiranja. Iz zrakoplovne baze “Decimomannu” na Sardiniji provedeno je ukupno 12 letova na različitim visinama i u različitim profilima leta. Naglasak je bio stavljen na testiranje radarskog i infracrvenog potpisa letjelice u zraku te na funkcioniranje senzorskog paketa. Usto su simulirani napadi na različite zemaljske i površinske ciljeve na moru, odnosno mogućnost izbjegavanja presretanja u zraku. Korišten je borbeni avion Eurofighter Typhoon II kojim je provjeravana i komunikacija s pomoću podatkovne veze. Integracija s borbenim avionom dosad je bila predviđena prije svega za Dassault Rafale i JAS 39 Gripen, a namjera je da se integracija s pomoću podatkovne veze uskoro proširi i na Eurofighter. Takav je koncept uporabe borbenog besposadnog sustava na tragu američkog modela koji predviđa povezanost i zajedničko djelovanje borbenih aviona F-22 Raptor, F-35 Lightning II i besposadnog borbenog sustava X-47B.

(Foto: Finmeccanica)

Predstavnici tvrtke Dassault Aviation, koji su testiranja provodili u suradnji s konzorcijem Finmeccanica, ističu kako je nEUROn ispunio sve postavljene zadaće te ponovno potvrdio odlične letne performanse i visoku razinu operativne pouzdanosti. Ove se jeseni testiranja nastavljaju na poligonu “Vidsel”, Švedska, gdje će nEUROn prvi put biti naoružan navođenim bombama kojima će se napadati različiti zemaljski ciljevi.
Prema dostupnim specifikacijama, duljina nEUROna iznosi 9,5 m, a raspon krila 12,5 m. Masa prazne letjelice je 4900 kg, najveća masa prilikom polijetanja 7000 kg. Pogonski blok čini turbomlazni motor Rolls-Royce Turbomeca Adour Mk951H, kakav se inače koristi na borbenom avionu SEPECAT Jaguar. Dassault Aviation najavljuje mogućnost da konačan proizvodni primjerak nEUROna bude opremljen turbomlaznim motorom Snecma M88 koji se koristi na borbenom avionu Dassault Rafale. Najveća brzina koju nEUROn može postići iznosi 980 km/h, dok najveći vrhunac leta iznosi 14 000 m.


Uz Dassault Aviation, u razvoju nEUROna sudjeluje i Finmeccanica – Alenia Aermacchi, Saab, Airbus Defence & Space, RUAG Aerospace i Hellenic Aerospace Industry.


Igor SKENDEROVIĆ