Ispitivanja indijskog nosača

(Foto: Government of India / Press Information Bureau)

Prema navodima indijskih medija, prvi autohtoni nosač zrakoplova Vikrant uskoro bi trebao krenuti na prvu seriju pokusnih plovidbi. Projektiranje je počelo još 1999., a kobilica je postavljena u veljači 2009. godine. Izvučen je iz suhog doka 29. prosinca 2011. i službeno porinut 12. kolovoza 2013. Krajem 2020. uspješno su provedena ispitivanja u luci. Ulazak u operativnu uporabu indijske mornarice očekuje se sredinom 2022. godine.
Duljine 262 m, širine 62 m i sa 39 000 tona istisnine, Vikrant ima tzv. ski-jump palubu STOBAR (Short Take-Off But Arrested Recovery) konfiguracije te će biti najveće plovilo ikad izgrađeno u Indiji.
Nosit će 36 do 40 letjelica, od kojih će, prema sadašnjim projekcijama, biti 26 višenamjenskih palubnih borbenih aviona MiG-29K. Helikopterska komponenta uključivat će deset helikoptera Kamov Ka-31, Westland Sea King i u Indiji razvijen HAL Dhruv. Domaća tvrtka Tata Power razvila je sustav upravljanja borbom u kojem je integrirano sve brodsko naoružanje.
Temeljno brodsko naoružanje čine četiri mornarička topa Otobreda 76 mm, 2 x 32 vertikalna lansera projektila površina-zrak Barak 1 i Barak 8 te sustav AK-630 CIWS (Close-In Weapon Systems) ruske proizvodnje koji se temelji na šestocijevnom rotirajućem topu kalibra 30 mm.

Maja PTIĆ GRŽELJ