Najbolja posada BOV-a Patria

Na inicijativu zapovjednika Gardijske mehanizirane brigade generala Tihomira Kundida prvi je put organizirano natjecanje za najbolju posadu BOV-a Patria. Sedam radnih točaka u vojarni ”Pukovnik Predrag Matanović“ u Petrinji najbrže je prošla posada iz 2. satnije 1. mehanizirane bojne Tigrovi

U sklopu proslave obilježavanja 12. obljetnice ustrojavanja Gardijske mehanizirane brigade u vojarni ”Pukovnik Predrag Matanović“ u Petrinji 27. ožujka 2019. organizirano je natjecanje za najbolju posadu BOV-a Patrije. Ovo je prvi put da se na razini Brigade birala najbolja posada tog oklopnog vozila, a od ukupno devet natjecateljskih posada iz triju bojni, 1. mehanizirane bojne Tigrovi, 2. mehanizirane bojne Gromovi i 3. mehanizirane bojne Pauci, pobjedu je odnio tročlani tim iz 2. satnije 1. mehanizirane bojne Tigrovi koji je u najkraćem vremenu svladao sedam zadanih radnih točaka. Drugo je mjesto pripalo posadi iz 3. satnije 1. mehanizirane bojne Tigrovi, dok je treće mjesto osvojila posada iz 1. satnije 2. mehanizirane bojne Gromovi.

”Natjecanje je organizirano na inicijativu zapovjednika Gardijske mehanizirane brigade generala Tihomira Kundida, a sve kako bi se potaknuo sportski natjecateljski duh u Oružanim snagama. Zamisao je bila da se kroz sedam radnih točaka provjeri sposobnost i brzina izvođenja zadaća koje moraju biti izvedene pravilno i točno. Interes za natjecanje bio je velik, sve su posade na razini Brigade htjele sudjelovati, no to nije bilo moguće pa je prethodno unutar svake satnije unutar bojne proveden selekcijski postupak. Svaka je bojna poslala po tri tima, iz svake satnije preo jedan tim, i možemo slobodno reći da su na natjecanju sudjelovali najbolji od najboljih,” objašnjava organizator natjecanja stožerni narednik Željko Lukačević, inače prvi dočasnik 2. mehanizirane bojne Gromovi.

Svaka posada sastoji se od tri člana – zapovjednika, vozača i operatera na DUOS-u, a prije samog natjecanja timovi su se uvježbavali i upoznavali s radnim točkama. Da svi natjecatelji radne točke prolaze prema svim zadanim pravilima, brinulo se 13 dočasnika u ulozi ocjenjivača. U slučaju da posada prilikom obavljanja zadanih točaka učini neku pogrešku, pripisuju im se kaznene minute. Pobjedničkoj je posadi za svladavanje svih sedam radnih točaka bez pogreške i bez kaznenih minuta trebalo točno 15 minuta i 58 sekundi.

”Zapovjednik vozila sam kratko vrijeme i natjecanje mi je dobro došlo da naučim raditi s ekipom jer je ovo timski rad. Velika mi je čast što smo pobijedili jer je ovo prvo natjecanje na razini Brigade. Najteža točka bila je ona zadnja, postavljanje rude i vuča drugog vozila i za to nam je trebalo najviše vremena, a bilo je i fizički dosta zahtjevno. Natjecanje sigurno ne bismo uspjeli završiti da nije cijeli tim radio kako treba. Uz mene su bili i vozač razvodnik Goran Štimec i ciljač operatera DUOS-a razvodnik Matija Kovačević. Pripremali smo se dva tjedna i kao zapovjednik posade imao sam veliku sreću jer sam imao iskusnu posadu. Dečki su mi puno pomogli, oni su zaslužni za ovu pobjedu jer sam ja premlad dočasnik, bez njih ne bismo uspjeli. Nadam se da će pehar i nakon idućeg natjecanja ostati kod nas,” rekao je zapovjednik pobjedničkog tima skupnik Zvonimir Gačić iz 2. satnije 1. mehanizirane bojne Tigrovi.


Radne točke

  1. Provjera vozila prije uporabe – posada provjerava moguća curenja podvozja, unutrašnjost motornog prostora podizanjem rampe, provjera amortizera i tekućine. Na svakoj radnoj točki ocjenjivač provjerava ispravnost izvedbe aktivnosti. Ako se utvrdi nepravilnost, dobivaju se kaznene minute. Na ovoj radnoj točki moguće je dobiti dvije kaznene minute.
  2. Uspostava veze BOV-a Patria – svaka posada treba uspostaviti vezu s nadzornim ocjenjivačem. Zadaća zahtijeva postavljanje antena na Patriju, unošenje određenih parametara u radiouređaj i provjeru veze s nadzornim motriteljem. Provjerava se pravilnost, brzina, timski rad posade. Ako zapovjednik posade ne uspostavi vezu s nadzornim motriteljem, parametri su pogrešno uneseni i dobivaju se kazneni bodovi.
  3. Postavljanje strojnice Browning na borbenu stanicu DUOS
  4. Uporaba vitla za izvlačenje vozila – posada ima zadaću pomoću vitla izvući vozilo iz blata. Prvo se uspostavlja kontakt s vozilom, potom se izvlači vitlo, veže se za kamion, a nakon izvlačenja kamiona zadatak je posade osloboditi vitlo i namotati ga u početni položaj.
  5. Uspješnost posade u cestovnom prometu – posada ima zadatak proći stazu sa sedam postavljenih čunjeva. Provjerava se vještina vozača, ali i zapovjednika vozila koji navodi Patriju u tom kretanju. Zadaća je uspješno izvršena ako Patria prođe sve čunjeve ne dodirujući i ne rušeći niti jedan čunj. Kazna za svaki srušeni čunj je 30 sekundi.
  6. Navoz Patrije na željeznički vagon – zadaća je posade navođenje Patrije na vagon i skidanje s vagona. Zadaća je uspješno izvršena ako posada, poštujući sve mjere sigurnosti, navede Patriju na vagon na pravilan način.
  7. Uporaba ruda za vuču vozila – zadaća je posade postaviti rudo, izvući vozilo koje je ostalo u kvaru, povući vozilo deset metara i potom rudo vratiti u početno stanje.

Martina Butorac

Snimio Tomislav Brandt