Krajem prosinca ukrajinska tvrtka Antonov potpisala je s Kraljevinom Saudijskom Arabijom memorandum o razumijevanju koji…
Poletio Antonov AN-178
Tri tjedna nakon što je sredinom travnja prvi put službeno predstavljen svjetskoj javnosti, novi je ukrajinski transportni turbomlazni avion Antonov An-178 obavio 7. svibnja prvi probni let. Tijekom jednosatnog leta započetog s tvorničke piste Gostomel kod Kijeva testirani su upravljivost aviona i rad temeljnih sustava. An-178 spada u kategoriju srednjih dvomotornih transportnih aviona i temelji se na platformi civilnog regionalnog putničkog aviona Antonov An-158 (An-148-200). Rad na novom transporteru započeo je 2010., s razvojnim proračunom od oko 150 milijuna dolara, a očekivana jedinična nabavna cijena kreće se između 20 i 25 milijuna dolara.

Novim transporterom Antonov namjerava tržištu ponuditi zamjenu za postojeću flotu transportnih aviona An-12, An-26 i An-32. Usto, namjerava biti konkurencija drugim tvrtkama, posebice Embraeru i njegovu transporteru KC-390, odnosno Lockheed Martinu i njegovu Super Herculesu C-130J. Zasad je zaprimljeno prvih deset narudžbi, a nadaju se da bi do 2032. na svjetskom tržištu mogli prodati do 200 aviona An-178. Od inačice An-158, s kojom dijeli puno jednakih dijelova i sustava, novi se transporter najviše razlikuje po stražnjoj rampi za ulazak u transportni prostor. Ukupna duljina transportnog prostora (s rampom) iznosi 16,65 m, širina 2,745 m, s visina 2,75 m. Ukupna je površina transportnog prostora 40 m², a volumen iznosi 125 m³. Raspon krila iznosi 28,84 m, duljina trupa 32,95 m, a visina 10,14 m. Najveća je nosivost 18 tona pri čemu dolet iznosi 1000 km, a uz korisni teret od 10 tona može biti 4000 km. Pogonski blok čine dva turbomlazna motora Ivčenko-Progres D-436-148FM koja omogućuju postizanje najveće brzine od 824 km/h.
U Antonovu razmatraju ugradnju zapadnih motora te su u tijeku pregovori s tvrtkama Rolls-Royce i Pratt & Whitney koji bi trebali biti okončani do kraja 2016. kad se očekuje završetak faze probnih letova s postojećim ukrajinskim motorima i početak postupka certificiranja aviona.
Igor SKENDEROVIĆ