Svestrani zračni tanker

(Foto: USAF / Staff Sgt. Betty Chevalier)

Portal Defense News objavio je 20. rujna vijest s okruglog stola održanog na stručnoj konferenciji Air, Space & Cyber u Washingtonu. Čelnik Zapovjedništva za zračnu mobilnost (AMC) Američkog ratnog zrakoplovstva (USAF) general zbora Mike Minihan rekao je da je potpisao dokument o privremenoj sposobnosti najnovijih
USAF-ovih zračnih tankera. Riječ je o 60 Boeingovih aviona KC-46 Pegasus koji danas mogu djelovati na različitim lokacijama širom svijeta. Dakle, sposobni su opskrbljivati gorivom u zraku sve USAF-ove tipove letjelica za koje je to predviđeno, uključujući bombardere B-2 i misije Američkog strateškog zapovjedništva. Ipak, predstavnici AMC-a kasnije su priopćili da postoji iznimka, a to je jurišni avion A-10 Thunderbolt II, poznat kao Warthog. Teleskopska cijev za dopunu goriva u zraku preuska je za A-10 i taj problem treba riješiti. USAF je još 2019. za to zadužio tvrtku Boeing i predvidio iznos od 55,5 milijuna dolara.
Unatoč Pegasusovim iznimnim sposobnostima, postoje još neki problemi, poput smanjene vidljivosti cijevi pri nekim kutovima gledanja ili svjetlosti. To može dovesti do udara cijevi u avion koji se puni.
Avioni KC-46 nedavno su, 29. kolovoza, izvršili prvu pravu misiju: na području Bliskog istoka tri su Pegasusa opskrbljivala gorivom dva borbena aviona F-15E Strike Eagle. Tom prilikom tanker je koristio i komunikacijski sustav za prijenos podataka i tako imao dvostruku ulogu, što i jest jedna od najboljih odlika tog aviona.

Domagoj Vlahović