Brazilska državna organizacija Nuclebrás Equipamentos Pesados (NUCLEP) 15. je srpnja službeno dostavila krmenu sekciju druge…
Napredak L-39NG

Češka tvrtka AERO Vodochody AEROSPACE a.s. objavila je 12. rujna da je završena prva faza razvoja aviona L-39NG. Riječ je o novoj (next generation – NG) inačici poznatog aviona za obuku čiji je zadnji primjerak proizveden 1996. godine. Koliko je L-39 uspješan, govori i činjenica da je od 1968. do 1997. izvezen u 60 zemalja, i to ukupno 2957 letjelica. Nova letjelica ima Williamsov motor FJ44-4M, a prvi je put poletjela 14. rujna 2015. godine. Prva faza završena je nakon što su na motor ugrađene neke modifikacije i potom isprobane sve njegove mogućnosti. Iako je FJ44-4M izvorno namijenjen civilnim zrakoplovima, pokreće i obučne avione Alenia Aermacchi M-345 i Saab 105. Tvrtka AERO Vodochody predviđa da bi u idućih pet godina za svoj NG mogla pronaći kupce i prodati ih barem 120, vodeći se sposobnostima letjelice da služi u obuci budućih pilota lovaca 4. i 5. generacije. Raspolaže, među ostalim, s pet montažnih pozicija za naoružanje te ima mogućnost primjene različitih simulacijskih tehnologija.
Domagoj VLAHOVIĆ