Japanska brodograđevna tvrtka KHI porinula je u Kobeu desetu dizelsko- električnu podmornicu klase Soryu namijenjenu…
Dostavljena sedma podmornica klase Soryu
Japanska vojna brodograđevna tvrtka Mitsubishi Heavy Industries (MHI) isporučila je sedmu dizelsku električnu podmornicu klase Soryu namijenjenu potrebama RM Japana (JMSDF). Podmornica je dostavljena 7. ožujka u tvrtkinu brodogradilištu u Kobeu, prefektura Hyogo. Noseći ime Jinryu (oznake 507), podmornica je četvrta u nizu izgrađena u MHI-ju. Kobilica je položena u veljači 2012., a porinuta u listopadu 2014. Do sada se u operativnoj uporabi nalazi šest podmornica klase Soryu, od kojih je posljednja (Kokuryu oznake 506) aktivna od ožujka 2015. Sukladno svim dosadašnjim navodima, čitavu će klasu činiti ukupno 11 podmornica, a posljednja bi trebala biti aktivirana do 2020.
Glavna brodograđevna obilježja podmornica klase Soryu jesu duljina 84 m, širina 9,1 m, gaz 8,5 m, uz površinsku istisninu 2900 t i podvodnu 4200 t. Podmornice klase Soryu nešto su veće od prethodnih 11 dizelsko-električnih podmornica klase Oyashio (duljine 81 m i podvodne istisnine 4000 t) zbog smještaja novog Kockumsova Stirling zračno-neovisnog propulzijskog sustava.
Zanimljiva ključna značajka novih podmornica jest ugradnja tzv. X kormila. Konfiguracija omogućava individualno upravljanje svakom plohom kormila, a svrha je povećanje upravljivosti plovila posebno u plitkim priobalnim vodama. Dakako, novi kormilarski sustav tehnički je mnogo složeniji i teže je njime rukovati. Unatoč povećanim dimenzijama, potrebna je manja posada za upravljanje podmornicom, ukupno 65 članova.
Maja PTIĆ GRŽELJ