L-39NG u zadnjoj fazi

(Ilustracija: AERO Vodochody)

Češka tvrtka AERO Vodochody objavila je 15. kolovoza da je 70 % strukture prvog trenažnog zrakoplova L-39NG dovršeno te da će prvo predstavljanje biti u listopadu. Prezentaciji zrakoplova prethodit će spajanje trupa i krila te integracija sustava.
L-39NG sastoji se od 3365 dijelova, od čega je samo desetina preuzeta od njegova prethodnika, L-39 Albatrosa, a ostatak je nov. Dizajn je također zasnovan na Albatrosu, no u sam zrakoplov ugrađene su nova tehnologija i oprema. U toj je opremi i motor FJ44-4M opskrbljen potpornim sustavom TAP Blue, koji će omogućiti smanjenje troškova. Taj trenažni zrakoplov opremljen je i s pet točki za instalaciju oružja te nizom simulacijskih tehnologija. Bit će korišten za obuku pilota na četvrtoj i petoj generaciji zrakoplova te će se moći prilagoditi potrebama različitih korisnika. Simulacijske tehnologije pogotovo će biti korisne u integraciji zrakoplova s taktičkim simulacijskim središtima kako bi obuka bila učinkovitija.
AERO Vodochody obznanio je na Farnborough Air Showu da je s tvrtkama SkyTech i RSW Aviation sklopio ugovore za proizvodnju 34 zrakoplova L-39NG. Nedugo potom ugovorili su proizvodnju četiriju tih trenažnih zrakoplova za obuku zračnih snaga u Senegalu. Prema sadašnjem planu, 38 aviona trebalo bi biti proizvedeno do 2022. (otprilike 16 godišnje), a prvi bi naručiteljima bili isporučeni 2020.
”L-39NG je novi početak za AERO Vodochody. On nas vraća u sam vrh proizvođača zrakoplova,” izjavio je Giuseppe Giordo, predsjednik i izvršni direktor AERO Vodochodyja. Zadovoljni su i predstavnici Omnipola, strateškog partnera AERO Vodochodyja na tom projektu. ”Ovaj projekt jača češko zrakoplovstvo i polaže velike nade u našu budućnost,” zaključio je predsjednik Omnipola Jiří Podpěra.

Iva GUGO