Marke ‒ Ma gdje bili

Među važne datume u kalendaru ubraja se i Svjetski dan pošte, koji se obilježava 9. listopada

Zbog ratova brojni ljudi ostaju bez adrese ili su njihove pošiljke cenzurirane na okupiranim područjima

Svjetski poštanski kongres održan 1969. u Tokiju proglasio je taj događaj u povodu obilježavanja godišnjice osnivanja Svjetskog poštanskog saveza (The Universal Postal Union – UPU) 1874. godine. Svrha je Svjetskog dana pošte podići svijest o ulozi pošte u svakodnevnom životu ljudi i poduzeća, kao i o njezinu doprinosu globalnom društvenom i ekonomskom razvoju. Kao rezultat toga, članice UPU-a potiču se na organiziranje vlastite nacionalne aktivnosti vezano uz proslavu događaja, uključujući sve – od uvođenja ili promocije novih poštanskih proizvoda i usluga do otvorenih dana u poštanskim uredima, centrima i muzejima. Svake godine UPU određuje novu temu Svjetskog dana pošte, a ove godine ona glasi: Pošta za planet.

Svjetski poštanski savez, inicijator obilježavanja Svjetskog dana pošte, među najmlađim je i najmanjim agencijama UN-a

Brojni su elementi svakodnevnog poslovanja koje pošte već čine održivijim kako bi osigurale zeleniji planet za buduće generacije. Ovogodišnji umjetnički rad prikazan na brojnim markama pojednostavnjena je vizualna poruka o doprinosu pošte ekološki održivoj budućnosti. Kao središnji motiv, planet Zemlja obilježen je jasnom razlikom između noći i dana. Osim što čine kontrast, noć i dan simboliziraju kontinuitet i evoluciju. Na našoj Zemlji, koja se vrti, stvari nikad ne miruju; stalno se kreću i mijenjaju. Pošta je prisutna posvuda na našem planetu. U tom smislu isprekidane crte ilustriraju vezu između udaljenih regija do kojih pošta može doći, čak i do onih na najudaljenijim mjestima na našem planetu kako bi svima ponudila širok raspon usluga. Dominantna boja u dizajnu je zelena, koja se često prvo povezuje s ekologijom ili prirodom. No zelena također znači rast i obnovu. U psihologiji se zelena često tumači kao boja koja se povezuje s optimizmom, a u ovom slučaju upućuje na nove početke. Bilo da dostavljaju pakete i pisma, financijske usluge, socijalne i zdravstvene usluge, humanitarnu pomoć, pošte rade na održivijoj dostavi.

Prije stotinjak i više godina pisma su pisali samo povlašteni staleži

Dizajn kojim se obilježava Svjetski dan pošte 2022. potiče pošte da nastave voditi primjerom u tom cilju.

TEKST  Ivo Aščić