Marke – Romobili

Romobil je jedno od popularnijih prijevoznih sredstava tijekom ljeta, posebice među mlađom i urbanom populacijom. Sve više, osim za rekreaciju, zbog jednostavnosti i praktičnosti služi kao alternativno, ali i kao dodatno prijevozno sredstvo

Romobil je nekad bio dječja igračka, a u novije je vrijeme popularno gradsko prometalo i za odrasle

Romobil je vozilo na odgurivanje, u novije vrijeme i na električni pogon, koje se sastoji od drvene ili metalne uske površine za stajanje s dva kotačića ili kuglična ležaja te od upravljača. Koristi se već stotinjak godina, a posebno je popularan bio u prvoj polovini XX. stoljeća. Kotači romobila izrađeni su od pune gume ili sličnih suvremenih industrijskih materijala. Neki romobili imaju veće kotače i upravljač, drugi imaju tri ili četiri kotača, postavljena uglavnom zbog veće stabilnosti vozača. Osim za rekreaciju, zbog jednostavnosti i praktičnosti sve više služi kao alternativno, ali i kao dodatno prijevozno sredstvo, npr. za prijevoz od kuće do vlaka, od parkirališta do posla, odlazak u školu ili na fakultet i sl.

“Daj svojem automobilu slobodan dan!” naziv je rumunjske kampanje za korištenje alternativnih prijevoznih sredstava

Danas su popularni e-romobili, odnosno vozila pokretana isključivo električnom energijom iz baterije koja se može puniti. Povoljnija su od usluge javnog prijevoza (stotinjak kilometara stoji nekoliko kuna), a s jednim punjenjem prijeđu i nekoliko desetaka kilometara.

Brzina kojom se romobil može kretati, osim o snazi motora, ovisi o masi vozača, cesti, nagibu, temperaturi, vjetru i drugim parametrima. Električni romobili sve se više koriste, a sigurnost njihova prometa najvažniji je element o kojem se mora voditi računa. Novim će se izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama regulirati i električni romobili s obzirom na to da su postali sve češći sudionici u cestovnom prometu, postižući brzine i do nekoliko desetaka kilometara na sat. Prema dostupnim izvorima, električni romobili bit će svrstani u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava. To su vozila koja ne smiju biti jača od 0,6 kW i ne smiju razvijati brzinu veću od 25 km/h. Za njih neće trebati vozačka dozvola, ali za ona koja mogu voziti većim brzinama, vozači će morati proći proces homologacije. Kaciga će biti obvezna za sve. Bit će im dopušteno kretanje biciklističkim stazama i biciklističkim trakama, a ako one ne postoje, moći će se kretati nogostupom uz maksimalan oprez zbog pješaka.

Ivo Aščić