U General Dynamicsovu brodogradilištu Bath Iron Works krajem siječnja svečano je položena kobilica trećeg, zadnjeg…
Položena kobilica novozelandskog tankera

Južnokorejski brodograditelj Hyundai Heavy Industries (HHI) položio je kobilicu novog flotnog tankera namijenjenog Kraljevskoj novozelandskoj mornarici. Kobilica broda koji će nakon ulaska u operativnu uporabu nositi ime HMNZS ”Aotearoa“ (A 12), položena je 13. kolovoza na navozu brodogradilišta HHI-ja u Ulsanu. Ugovor nabave tankera vrijedan je 323 milijuna dolara i objavljen je u srpnju 2016. Novozelandska mornarica počela je 2012. planirati nabavu višenamjenske plovne platforme za nadopunu gorivom. Zahtjev za informaciju (RFI) izdan je u travnju 2013., a za dostavu ponuda (RFT) u ožujku 2015. Ponude je dao Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) udružen s tvrtkom BMT Defence Services, zatim Flensburger te Hyundai Heavy Industries (HHI) u suradnji s tvrtkom Rolls-Royce, kao i Navantia. Hyundai je izabran u prosincu 2015., a ugovor mu je dodijeljen u srpnju 2016. Tanker će zamijeniti plovilo “Endeavour” predviđeno za umirovljenje tijekom 2019., nakon 30 godina operativne uporabe.
Novi flotni tanker imat će istisninu 24 000 tona, duljinu preko svega 173 m, širinu 24,5 m i projektni gaz 8,5 m, a moći će ploviti i zaleđenim morima. Bit će najveće plovilo u floti novozelandske mornarice. Karakterizirat će ga sjekirasti oblik pramca (axe bow) koji pridonosi smanjenoj potrošnji goriva zbog manjeg otpora trupa. Najveća brzina broda bit će 16 čv, a doplov 6750 NM uz posadu od 64 člana.
Taktičko-tehnički zahtjevi mornarice uključuju plovnu platformu koja će transportirati sav potrebni provijant: 8000 t dizelskog goriva, 1500 t kerozina, suhih zaliha, hrane, 250 t slatke vode i streljiva. Koncept podrazumijeva kapacitete namijenjene potpori kopnenim snagama i provedbu operacija humanitarne pomoći i uklanjanje posljedica katastrofa. Imat će također sposobnost izvršavanja zadaća i misija u ledenom antarktičkom okolišu Rossova mora i McMurdova zaljeva, kao i mogućnost rada u vremenskim uvjetima do stanja mora 9. Neograničeno nadopunjavanje gorivom na moru i helikopterske operacije izvodit će se do stanja mora 5. ”Aotearoa“ će moći nositi 12 standardiziranih kontejnera od čega su četiri namijenjena opasnom teretu poput streljiva te će moći rabiti dizalicu kapaciteta 25 t u svim vremenskim uvjetima.
Maja PTIĆ GRŽELJ