Scorpion može u proizvodnju

Američki konzorcij Textron AirLand, koji čine Textron i AirLand Enterprises, 22. je prosinca objavio da je uspješno proveden prvi let nove inačice njihova aviona Scorpion. Riječ je o taktičkom/ISR/udarnom/obučnom dvomotorcu čiji je raspon zadaća velik zahvaljujući modularnoj arhitekturi na kojoj se zasniva njegova konstrukcija. Zadaće mogu biti vježbovno-obučne, obavještajne, nadzorne i izvidničke, ali i oružno-izvidničke, a može pružati i blisku zračnu potporu. Novu inačicu u tvrtki označavaju kao pogodnu za serijsku proizvodnju, no još se ne zna koji su njezini ciljani kupci, iako se u priopćenju navodi da se razvoj zasniva na njihovim povratnim informacijama. Avion je bio spominjan i kao jedan od kandidata za USAF-ov natječaj T-X za novi vježbovno-obučni avion.

(Foto: Textron AirLand)

Prvom letu nove inačice, koji je trajao sat i 42 minute, prethodilo je testiranje oružnih sustava na jednom od prijašnjih prototipova. Tada su korištene nevođene rakete Hydra-70, laserski vođene rakete APKWS (Advanced Precision Kill Weapon System), kao i dobro poznate AGM-114F Hellfire. Konzorcij se hvali iznimno brzim razvojem aviona: dizajnerski je tim formiran 2012. godine, a avion bi uskoro mogao u proizvodnju. Razvojne su inačice u okviru raznih testiranja ostvarile već više od 800 sati leta, velik dio toga ostvaren je u suradnji s američkim ratnim zrakoplovstvom. Novu inačicu krasi Garminov sustav avionike G3000 s velikim zaslonom visoke rezolucije koji omogućuje nove navigacijske sposobnosti te ukupno smanjenje mase letjelice.
Scorpion je dugačak 13,5 m, visina trupa je 4,3 m a raspon krila 14,5 m. Maksimalna masa s kojom može poletjeti je 9,6 tona (standardna masa praznog aviona je 5,3 tone). Postiže maksimalnu brzinu od 450 KTAS i može letjeti na visini od 13 700 m.

D. VLAHOVIĆ