“Ślązak” na pokusnoj plovidbi

(Foto: Polska Grupa Zbrojeniowa)

Odobalni ophodni brod duljine 95 m poljske mornarice ORP “Ślązak” zaplovio je iz brodogradilišta u Gdyniji te počeo prvu seriju brodograđevnih pokusnih plovidbi gotovo 17 godina od početka gradnje. Konačni terminski planovi završetka primopredajnih ispitivanja i ulaska u operativnu uporabu postavljeni su do ožujka 2019., nakon čega bi postao dijelom 3. brodske flotile poljske mornarice.
Spomenuti brod trebao je biti prvo plovilo klase korveta Gawron (Projekt 621). Iako je porinuće održano 2009., cjelokupan program nabave 2012. je otkazan. Vlada je naknadno donijela odluku o konverziji plovila iz korvete u ophodni brod. Po konverziji postavljeni su novi terminski planovi, a dostava broda tad je zakazana za studeni 2016. godine. Nakon što ni taj rok nije ispoštovan, poljski mediji najavili su srpanj 2018. kao novi termin isporuke. Prema sadašnjim najavama, kao što je spomenuto, “Ślązak” bi se mornarici trebao pridružiti u ožujku 2019. godine.
Brod duljine 95 m, širine 1,3 m i gaza 3,6 m temelji se na oblikovnom rješenju plovila MEKO A-100 razvijenom u njemačkom brodogradilištu Blohm+Voss grupacije ThyssenKrupp Marine Systems, a istiskuje 1800 tona. Temeljno naoružanje čini OTO Melarin pramčani top kalibra 76 mm, dva topa kalibra 30 mm MARLIN-WS i četiri Grom prijenosna lansera PZO raketa kratkog dometa. U skladu s projektnim rješenjem, predviđena je krmena letna paluba namijenjena helikopteru Kaman SH-2G Super Seasprite. “Ślązak” je također opremljen radarom SMART-S Mk2 3D i Thalesovim sustavom upravljanja borbom TACTICOS, radarom STING-EO Mk2 namijenjenim upravljanju paljbom, elektrooptičkim sustavom MIRADOR i taktičkom podatkovnom vezom LINK 11/16.

Maja PTIĆ GRŽELJ