Vojni motociklistički klub

Zeleni vitezovi – spojili vojnu karijeru i strast prema motorima

U prosincu 2013. osnovani su hrvatski Zeleni vitezovi – MMC Green Knights Croatia I CH 121. Za sve podružnice i sve članove Green Knight klubova, gdje god se nalazili, vrijede jednaka stroga pravila: podružnice osnivaju djelatne vojne osobe, ravnopravni su članovi umirovljene djelatne vojne osobe, a motorističke su podružnice obvezne, uz druženje i okupljanje članova, sudjelovati i u određenom broju humanitarnih akcija…

 

Oni koji žele postati članovi tog motorističkog kluba morat će zadovoljiti nekoliko kriterija: moraju biti djelatne vojne osobe ili umirovljene vojne osobe, trebaju imati motor jači od 250 kubika, a nakon što se prijave za članstvo proći će svojevrstan šestomjesečni probni rad odnosno stažiranje.

“Vojni motociklistički klub Zeleni vitezovi (Green Knights Military Motorcycle Club – GKMMC) osnovan je početkom 2000. u New Jerseyju pri bazi “McGuire Air Force”. Ideja je bila da okupi vojne osobe bajkere, a ubrzo su se njegove podružnice proširile Amerikom i svijetom,” tako počinje priču Davor Fak, nadnarednik u Počasno-zaštitnoj bojni te osnivač i predsjednik prve hrvatske podružnice Zelenih vitezova. Da bi osnovao hrvatske Zelene vitezove, taj je strastveni zaljubljenik u motore prvo stupio u kontakt s osnivačima i međunarodnim predsjednikom Green Knightsa u New Jerseyju, onda je neko vrijeme bio u prepisci i dogovorima s njihovom podružnicom u Dublinu i tek tad, nakon dobivenih svih potrebnih suglasnosti i dozvola, u prosincu 2013. godine osnovani su hrvatski Zeleni vitezovi – MMC Green Knights Croatia I CH 121.
Za sve podružnice i sve članove Green Knight klubova, gdje god se nalazili, od Amerike do Turske, Irske ili Italije, vrijede jednaka stroga pravila: podružnice osnivaju djelatne vojne osobe, ravnopravni su članovi umirovljene djelatne vojne osobe, a motorističke su podružnice obvezne, uz druženje i okupljanje članova, sudjelovati i u određenom broju humanitarnih akcija. Hrvatski Green Knightsi tako su krajem ožujka 2014. sudjelovali u prikupljanju i doniranju pomoći za riječke beskućnike i korisnike Kuće utočišta sv. Vinka Paulskog u Rijeci. Uz grah i gulaš, prikupili su i donacije u odjeći i higijenskim potrepštinama. “Akciju smo organizirali zajedno s policijskim motociklističkim klubom Blue Knights te s MK-om Veterani,” prisjeća se nadnarednik Fak pa najavljuje sličnu akciju koja će se održati ovog proljeća.
Oznake hrvatskih Zelenih vitezova zasad, uz nadnarednika Davora Faka, nosi još pet osoba: narednik Danijel Radat, pripadnik Mornaričke počasno-zaštitne satnije Počasno-zaštitne bojne te potpredsjednik kluba Zeleni vitezovi; desetnik Goran Šebalj, pripadnik Mornaričke počasno-zaštitne satnije Počasno-zaštitne bojne, ujedno tajnik Zelenih vitezova; nadnarednik Neven Puškarić, pripadnik Opslužne bojne na Brijunima, a u klubu obavlja dužnosti road captaina; narednik Božidar Jakšić, pripadnik BSD-a i blagajnik kluba te Mario Galić, nekadašnji pripadnik 113. šibenske brigade, VP-a, antiterorističke VP, a od prošle je godine u mirovini i u Klubu je narednik. Svi su oni svoje dugogodišnje poznanstvo, prijateljevanje, zajednički rad i zajedničku strast prema motorima odlučili potvrditi na još jedan način – članstvom u klubu Zeleni vitezovi.
Oni koji žele postati članovi tog motorističkog kluba morat će zadovoljiti nekoliko kriterija: moraju biti djelatne vojne osobe ili umirovljene vojne osobe, trebaju imati motor jači od 250 kubika, a nakon što se prijave za članstvo proći će svojevrstan šestomjesečni probni rad odnosno stažiranje. Predsjednik Zelenih vitezova narednik Davor Fak u tome je vojnički čvrst: “Mi smo vojni motoristički klub, vodimo računa o stezi i disciplini, znamo što je red i čemu služe činovi, tako da kod nas ne može biti opijanja, divljanja po cesti ili neposluha. Oni koji žele pristupiti Zelenim vitezovima proći će šestomjesečno razdoblje u kojem pratimo kako se ponašaju, kako se snalaze i uklapaju, kakvi su na cesti i izvan nje. Nakon pola godine, ako donesemo jednoglasnu odluku, kandidat postaje naš ravnopravan član i dobiva pravo nošenja amblema Green Knightsa.” Probni rok trenutačno odrađuje poručnik u pričuvi i branitelj Mladen Kokić.
Dio vojničke discipliniranosti ogleda se i u poštivanju činova koji postoje u motoklubu. Tako je, recimo, narednik u klubu zadužen za održavanje reda ili sprečavanje incidentnih situacija; road captain brine se o sigurnosti vožnje te održavanju reda i mira na cesti, a svi, zajedno s predsjednikom, potpredsjednikom, blagajnikom i tajnikom, rade i drugo što je potrebno kako bi sve funkcioniralo u najboljem redu, a klub rastao. Uglas ističu kako im je jedna od najvećih želja i najvažnijih zadaća u budućnosti rast kluba, povećanje broja članova i osnivanje novih podružnica širom zemlje.
Priznaju kako je ponekad možda i teško spojiti vojničku karijeru, obiteljske obveze i vrijeme koje žele posvetiti motorima i druženju, ali uz malo planiranja i puno dobre volje sve se to na kraju dovede u ravnotežu.
I, kažu, supruge ih u svemu podržavaju, a kad god je moguće uključuju se u zajednička bajkerska druženja.

Narednik Davor Fak, Počasno-zaštitna bojna. Predsjednik motokluba Zeleni vitezovi i njegov osnivač
U cijelom svijetu ima Zelenih vitezova, a ideja je nastala zato što smo se zajedno družili, vozili, pa smo i pomislili: “A zašto ne bi i Hrvatska imala svoje Zelene vitezove?” Želimo da nam se jave ljudi koji se žele pridružiti, a planovi su nam širenje i osnivanje novih podružnica u Republici Hrvatskoj.

Danijel Radat, narednik, Mornarička počasno-zaštitna satnija Počasno-zaštitne bojne, voditelj plovila. Potpredsjednik kluba
Vozim motore od 15. godine i to je dugovječna ljubav. Ideja o osnivanju kluba rađala se malo-pomalo, prihvatio sam je i zajedno guramo dalje. Volio bih da se to proširi i da nas bude što više.

Goran Šebalj, desetnik, Mornarička počasno-zaštitna satnija Počasno-zaštitne bojne. Tajnik kluba
Zadaće i dužnosti u klubu su definirane, no važno je da svi radimo sve, svi se trudimo i svi se brinemo da stvari funkcioniraju. Potrebno je uskladiti sve naše privatne i poslovne obveze: tek tako možemo imati vremena za klub. Vojnički posao i način života ne otežavaju bajkerski dio aktivnosti.

Mario Galić, nekadašnji pripadnik 113. šibenske brigade, VP-a, antiterorističke VP, od prošle je godine u mirovini. Nardenik u klubu
Prije sam dosta dugo vozio motor. Svi se dobro poznajemo i drago mi je da sam s vojskom u ovom klubu, da se družimo i da se zajedno vozimo. Najvažnija nam je vožnja i druženje. Biti narednik u klubu znači da sam zadužen za održavanje reda u motoklubu i za sprečavanje problema. No, budući da smo mi svi ekipa, svi smo vojne osobe, onda znamo i što je red, disciplina, i nema kod nas stvari u kojima trebam reagirati.

Neven Puškarić, nadnarednik, Opslužna bojna, Opslužništvo “Vargarola”, Brijuni. Road captain
Moja je osnovna dužnost u klubu održavanje reda i mira na cesti. Ljubav prema motorima postojala je oduvijek, još iz djetinjstva, a onda se nekako sasvim prirodno dogodilo da postanem dio ove ekipe i ove priče. Ljubav prema motorima odavno je ušla u krv i ne ide van. U jednu je ruku teško spajati vojnički posao i ovu vrstu strasti, uz vojnu karijeru tu je i obiteljski život, puno je obveza i ponekad nije lako sve to uskladiti. Ali, eto, planiramo, organiziramo, pa tako i stižemo.

Napisala i snimila Lada Puljizević