Zajedničko uvježbavanje “Krila oluje i Red Arrowsa

U vojarni “Pukovnik Mirko Vukušić” u Zemuniku održana je zajednička vježba akrogrupe Hrvatskog ratnog zrakoplovstva “Krila Oluje” i akrogrupe Kraljevskog ratnog zrakoplovstva Ujedinjene Kraljevine Red Arrows

 

Ovo je druga godina zaredom u kojoj se ostvaruje suradnja ovih dviju akrogrupa ratnih zrakoplovstava. Zajednički letački program počeli su uvježbavati 17. travnja, a zračne akrobacije usavršavat će do 28. travnja, kad se Britanci vraćaju u matičnu zemlju kako bi sudjelovali na krunidbi kralja Charlesa III. Bila je to ujedno i savršena prilika za predstavljanje Hrvatskog ratnog zrakoplovstva široj javnosti u svrhu privlačenja potencijalnih kandidata. Na vježbi su bili, uz kadete koji pohađaju smjer Aeronautika, i učenici zrakoplovno-tehničkih srednjih škola iz Zadra i Velike Gorice.

“Iznimno smo sretni što smo ovdje u Hrvatskoj kako bismo usavršili svoje vještine i izvukli najbolje iz boravka u vašoj prekrasnoj zemlji”, izjavio je poručnik Adam Collins, jedan od pilota britanske akrogrupe. Dodao je kako inače vježbaju u svim vremenskim uvjetima, ali kako je puno bolje vježbati u onima kakvi su u Hrvatskoj jer je vrijeme u Velikoj Britaniji trenutačno izrazito kišno i tmurno. Poručnik je okupljenima objasnio kako se cijeli tim nakon sudjelovanja na kraljevskoj krunidbi upućuje u Grčku kako bi nastavio redovite trenažne pripreme prije početka akrobatske sezone koja svake godine traje od kraja svibnja do kraja rujna. “Presretan sam što su moji Red Arrowsi već drugu godinu zaredom u Zemuniku, gdje mogu usavršiti vještine i naučiti jedni od drugih”, naglasio je pukovnik Andrew Higgs, vojni izaslanik Ujedinjene Kraljevine u Republici Hrvatskoj, te dodao kako je riječ o odličnom primjeru bilateralne suradnje.

“Ova priča traje već dugo. S britanskim smo se kolegama upoznali davno na aeromitinzima i ostvarili odličnu suradnju”, izjavio je bojnik Darko Belančić, vođa “Krila Oluje”. Dodao je kako se prije nekoliko godina otvorila mogućnost da britanski piloti dođu u Hrvatsku prilikom leta prema Grčkoj, gdje provode redovite obučne aktivnosti. “U početku su boravili kod nas svega dva do tri dana. S vremenom, kako smo se sve više povezivali, ostajali su sve dulje, ovaj put dva tjedna”, objašnjava bojnik Belančić i dodaje kako je sretan što sve za vrijeme njihova boravka funkcionira kako treba. Ističe da je riječ o velikom logističkom pothvatu. Unatoč činjenici što se govori o zajedničkoj vježbi, treba imati na umu da u stvarnosti svaka akrogrupa obavlja svoju vježbu zasebno i kako se ovdje ne radi o vježbi na kojoj hrvatski i britanski zrakoplovi lete u miješanim formacijama. Bojnik Belančić dodaje da je to tako zato što je riječ o dva različita aviona i samim tim, o drugim načinima izvođenja vježbi, ali naglašava da unatoč tome svi mogu dosta naučiti jedni od drugih i razmijeniti znanja kojima raspolažu. Natporučnik Danijel Rigo, jedan od pilota “Krila Oluje”, objašnjava da britanski piloti lete u avionima na mlazni pogon, a hrvatski u mlaznim avionima s propelerom (turboprop). Tehnike letenja i dalje su jednake, a i jedni i drugi koriste takve prilike kako bi što bolje izvršili sve postavljene zadaće.

TEKST  Tomislav Vidaković ; FOTO  Tomislav Brandt