Još jedan značajan projekt

Na letjelištu Lučko do kraja ove godine bit će završeni parkirni i radionički hangari pri čemu će manji, onaj parkirni, biti namijenjen za zaprimanje dva helikoptera UH-60 Black Hawk ili jednog helikoptera Mi-171-Sh, a onaj veći, radionički, bit će namijenjen za popravak (dva radna mjesta) i čuvanje helikoptera (četiri mjesta) UH-60

Ministar obrane Republike Hrvatske Mario Banožić sa suradnicima obišao je 10. veljače  radove na izgradnji hangara za helikoptere UH-60  Black Hawk na letjelištu Lučko u Zagrebu. Nakon obilaska gradilišta ministar je izrazio zadovoljstvo viđenim te istaknuo kako će tehničke karakteristike ovih hangara uistinu pratiti novu modernu sposobnost Hrvatske vojske, odnosno Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Rekao je kako je izgradnja hangara još jedan u nizu značajnih projekata Ministarstva obrane koji se vodi transparentno te kako je ovo prvi hangar u koji je Ministarstvo obrane ulagalo u zadnjih 30 godina. Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec istaknuo je kako je  u trenutku primitka helikoptera sve bilo spremno i u skladu sa zahtijevanim uvjetima te  dodao kako su uz nove objekte, koji su u izgradnji HRZ-a i Glavnog stožera Oružanih snaga, renovirali i adaptirali popratne objekte koji su u njihovoj nadležnosti, od objekata za skladištenje opreme i pričuvnih dijelova, za smještaj i rad djelatnika do objekta za potporu letenja.

Hangari koji će do kraja ove godine biti potpuno završeni. Na letjelištu Lučko bit će parkirni i radionički hangari pri čemu će manji, onaj parkirni, biti namijenjen za zaprimanje dva helikoptera UH-60 Black Hawk ili jednog helikoptera Mi-171-Sh, a onaj veći, radionički, za popravak (dva radna mjesta) i čuvanje helikoptera (četiri mjesta) UH-60. Parkirni hangar imat će ukupne gabarite 38,0 x 27,15 m, površine 1000 m², a površina stajanke bit će 1500 m². Pročelje je izvedeno oblogom iz fasadnih panela, krovna obloga iz samonosivih profila trapeznog panela s oblogom. Nadzemna nosiva konstrukcija hangara u potpunosti je izvedena iz čeličnih elemenata. U hangarski prostor pristupa se preko sustava podiznih hangarskih vrata dimenzija 35 x 7 m. Vrata će biti isporučena sredinom ožujka nakon čega će se obaviti interni tehnički pregled. S obzirom na to da je hangar opremljen sprinkler sustavom protupožarne zaštite, uporabna dozvola može se izdati tek nakon što se izgradi pumpno postrojenje koje je u sklopu projekta izgradnje radioničko-servisnog hangara. Očekuje se da će se uporabna dozvola izdati ovog ljeta. Ugovoreni radovi  u završnoj su fazi te se čekaju hangarska vrata pa će se epoxy pod postaviti nakon što se hangar zatvori vratima. Krajobrazno uređenje oko hangara također je planirano kad budu povoljniji vremenski uvjeti.

Radioničko-servisni hangar imat će, osim prostora za servis i čuvanje letjelica, i prateće prostore – radionice, urede, prostore za osoblje i tehničke prostore. Ispred hangara je manipulativna površina, odnosno stajanka za helikoptere. Interne prometnice omogućit će kolni pristup hangaru i povezat će se s postojećim prometnicama kompleksa Lučko. Dimenziije hangara i pratećeg aneksa znatno su veće od parkirnog hangara te će iznositi 81,35 m x 42,83 m, površine 3400 m², a površina stajanke 5880 m². Vrata hangara bit će izvedena kao podizna segmentna vrata dimenzija 37,0 m x 7,0 m i 28,8 m x 7,0 m.
Između ova dva hangara nalazit će se i pumpno postrojenje koje će osiguravati protupožarnu zaštitu za obje građevine. Predstavnik Uprave za materijalne resurse Ministarstva obrane pukovnik Marijan Cvok, rekao je kako je manji parkirni hangar, započet u kolovozu prošle godine gotovo dovršen, a završetak gradnje očekuje se u ožujku te dodao kako su radovi na velikom radioničko- servisnom hangaru nedavno započeli i kako se završetak izgradnje očekuje krajem godine. Pojasnio je kako je tijekom gradnje bilo izazova u rokovima dobave materijala roba i usluga, ali i pohvalio izvođača radova da se dosta uspješno s tim nosio i ispoštovao sve zadane rokove. Predstavnik tvrtke izvođača radova Graditelj svratišta d. o. o. tehnički direktor Zdenko Hrženjak kazao je da se, trenutačno, što se tiče drugog hangara, odvijaju zemljani radovi i vrijeme je idealno. Ako ne bude većih zastoja i poremećaja na tržištu roba i dobave materijala, drugi hangar planira se uspješno završiti do kraja ove godine.

Tekst : Tomislav Vidaković; Foto: Filip Klen