Ministarstvo obrane Ruske Federacije objavilo je 4. rujna dvije vijesti vezano uz nove oružne sustave…
Patria završila razvoj AMV XP
Finski proizvođač oklopnih vozila početkom veljače objavio je kako je završio s razvojem nove inačice kotačnog oklopnog vozila AMV (Armoured Modular Vehicle). Radi se o oklopnjaku AMV XP 8 x 8 koji je nastao na platformi AMV-a, u svijetu uspješnog i prihvaćenog vozila. Razvojni projekt AMV XP Patria je dosad dva puta predstavljala na međunarodnom velesajmu obrambene industrije DSEI (Defence Security and Equipment International), tijekom 2013. i 2015. godine.
XP oznaka u nazivu vozila upućuje na Extra Payload, Extra Performance and Extra Protection, odnosno na veću nosivost, bolje performanse i bolju zaštitu. Za to je zaslužan novi dizajn vozila, koji u odnosu na klasični AMV dizajn donosi veću dužinu od 8,4 m, širinu od 2,8 m te visinu bez kupole od 2,4 m. Maksimalna borbena težina vozila iznosi 30 000 kg, od čega je nosivost korisnog tereta 13 000. Patria najavljuje i amfibijsku inačicu također s pogonom 8 x 8, koja bi imala maksimalnu težinu do 28 000 kg. Unutrašnjost transportnog prostora povećana je pa je u njoj moguće komotnije smjestiti do deset vojnika odnosno tri do četiri sanitetska nosila. AMV XP odlikuje i novi turbodizelski pogonski blok jakosti 450 kW, koji omogućava postizanje maksimalne brzine od 100 km/h. Maksimalni operativni radijus iznosi 1000 km. Vozilo je opremljeno boljom modularnom balističkom odnosno protuminskom zaštitom.

Velika posebnost oklopnjaka AMV XP oružana je konfiguracija koju Patria trenutačno nudi. Radi se o integraciji talijanske kupole HITFIST-30P koju proizvodi Oto Melara, s kojom su primjerice opremljene poljske Patrije AMV (Rosomak). Kupola težine 2850 kg, i s dvočlanom posadom, naoružana je automatskim topom Orbital ATK Armament Systems Mk44 (Bushmaster II) kalibra 30 mm, s koaksijalnom strojnicom 7,62 x 51 mm te s izraelskim protuoklopnim sustavom Rafael SPIKE-LR. Prema navodima Patrije na AMV XP moguće je ugraditi i američki protuoklopni sustav TOW.
Igor SKENDEROVIĆ