“Dan modernizacije” u Mumbaiju

(Foto: Indian Navy)

Indijska ratna mornarica uvela je 28. rujna u operativnu uporabu drugu od šest licencijski izgrađenih dizelsko-električnih jurišnih podmornica klase Kalvari (projekt Scorpène). “Khanderi” (S 22) podmornica je duga 67,5 m, a na svečanosti u brodogradilištu priopćeno je da “utjelovljuje vrhunske tehnologije koje osiguravaju malu zamjetljivost i tiho izvršavanje zadaća pod vodom”. Zanimljivo je da su mediji u lipnju ove godine izvijestili da je ulazak u operativu uporabu odgođen do 2020. godine zbog uklanjanja 36 utvrđenih nedostataka. Spominjana je neprihvatljivo visoka razina buke motora i propelera, kao i problemi s indikatorima uzgona i sanitarnim prostorijama. Nije objavljeno jesu li ti nedostaci već riješeni ili će ih se riješiti u skoroj budućnosti. “Khanderi” je porinut u siječnju 2017., a nekoliko mjeseci poslije počeo je pokusne plovidbe. Dio je programa indijske mornarice za nabavu šest podmornica navedene klase vrijednog 3,33 milijarde dolara i dogovorenog krajem 2005. s francuskom zajednicom ponuditelja.
Istog je dana i u istom gradu, ali u brodogradilištu Mazagon Dock Shipbuilders Limited (MDL), porinuta “Nilgiri”, prva fregata klase Project 17A. Ukupno će biti izgrađeno sedam plovila, četiri u MDL-u, a tri u brodogradilištu Garden Reach Shipbuilders and Engineers Limited u Kolkati. Duljine 149 metara, izgrađeni i opremljeni brodovi imat će ukupno 6670 tona istisnine. Pokretani po dvjema dizelskim i plinskim turbinama u CODAG konfiguraciji, dostizat će brzine veće od 28 čvorova.
U trećoj svečanosti tog dana u Mumbaiju, u Naval Dockyardu, otvoren je novi suhi dok za nosače zrakoplova. U dok se može smjestiti jedini aktivni indijski nosač “Vikramaditya”, kao i prvi autohtoni nosač “Vikrant”, koji je još uvijek u fazi gradnje i opremanja u brodogradilištu Cochin Shipyard Limited. Štoviše, dok može primiti i brodove istisnine do 90 000 tona, što ga čini najvećim suhim dokom indijske mornarice. Suhi dok ima više od kilometra prostora za sidrenje, tako da može istodobno smjestiti više ratnih brodova. Mornarica navodi da se suhi dok može u potpunosti isušiti za samo 2,5 sata i napuniti za 1,5 sat.

Maja PTIĆ GRŽELJ