Marke – Računalne igre

O popularnosti nekog područja ljudske djelatnosti može se saznati i po poštanskim markama. Najbolji je primjer za to razvoj elektronike, odnosno računalnih programa koji služe za zabavu

Danas tržište računalnih igara, zbog prisutnosti u svakodnevnom životu, ima sve važniju ulogu u industriji zabave

Razlog je za takva poštanska izdanja privlačenje novih kupaca iz svijeta koji gotovo nema dodira s tradicionalnim uslugama kao što su poštanske, npr. slanje razglednica i pisama. I hrvatski izdavač poštanskih maraka najnovijim se izdanjem, nazvanim Popularna kultura – PlayStation® junaci, okrenuo u tom smjeru, prikazujući neke od njihovih najpopularnijih junaka. Rigorozna i često skupa autorska prava vlasnika tih računalnih igara nisu prepreka za izdanja spomenutih poštanskih maraka s obzirom na to da njihovi izdavači očekuju ne samo financijsku korist nego i promociju. Računalne igre ili videoigre u pravilu su interaktivne igre koje se odvijaju na osobnim računalima, specijaliziranim računalima, prijenosnim igraćim konzolama, dlanovnicima, mobitelima i sl. Postoje i posebno konstruirani automati na novčić ili žeton, namijenjeni zabavnim centrima i drugim javnim prostorima.

Po nekim su računalnim igrama i njihovim junacima snimljeni filmovi

Razvoj računalnih igara započeo je sredinom prošlog stoljeća, a prva je bila Tenis za dvoje (Tennis for Two) iz 1958., koja se igrala uz pomoć analognog računala te prikazivala na osciloskopu. Prva komercijalna igra bila je Galaxy Game, postavljena u zgradi Sveučilišta Stanford u Kaliforniji. Računalne igre u boji označile su prekretnicu u njihovu razvoju, a pojavile su se 1980. godine.

Radi postizanja što stvarnijeg okruženja, za računalne igre često se koriste osobna računala s puno boljim značajkama nego što su potrebne, primjerice, za svakodnevni rad u uredu. Među ostalim, opremljena su snažnim sklopovima za pripremu izlaznih procesorskih podataka za prikaz na zaslonu (grafičke kartice). Premda pojedine računalne igre služe za edukaciju, a neke druge razvijaju stanovite psihičke i motoričke sposobnosti, sve se češće postavlja pitanje negativnih strana takvog oblika zabave, koji kod pojedinaca može stvoriti svojevrsnu ovisnost te dovesti do otuđenja od društva i stvarnog života.

TEKST  Ivo Aščić