Novi Viana do Castelo

Portugal je odobrio kupnju dodatnih dvaju odobalnih ophodnih brodova klase Viana do Castelo od brodograđevne tvrtke West Sea, Estaleiros de Viana. Pregovore će voditi izvođač i Direktorat za nabavu (DGRDN) Ministarstva nacionalne obrane. Procijenjena vrijednost ugovora iznosi oko 77 milijuna eura (85 milijuna dolara), a uključuje testiranja i primopredajna ispitivanja. Vijeće ministara odobrilo je 28. svibnja DGRDN-u nastavak programa gradnje i nabave spomenutih plovila.

(Foto: Marinha Portuguesa)

Čitava je klasa namjenski projektirana za plovidbu u vodama sjevernog Atlantika, stoga nosi naziv i oceanskih ophodnih brodova. Zamijenit ce korvete klase João Coutinho i Baptista de Andrade te male ophodne brodove klase Cacine kojima je osnovna uloga zaštita ribolovnog pojasa te traganje i spašavanje. Predviđeno je da ce od ukupnog broja planiranih plovila u klasi dva biti opremljena sustavom protiv onečišćenja koji uključuje Fast Oil Recovery sustav. Osnovne su dimenzije te klase duljina od 83 m, širina 13 m te najveća istisnina 1870 t. Propulzijski sustav čine dva dizelska i dva elektromotora, cime se postiže najveća brzina od 20 cvorova, a najveći doplov iznosi 5000 NM. Brodom upravlja 38 članova posade. Prima mornarički helikopter srednje veličine, ali nije projektiran i hangar, te nosi dva gumena čamca s tvrdim dnom. Temeljno se naoružanje sastoji od oružne stanice Melara MARLIN WS (Modular Advanced Remotely Controlled Lightweight Naval Weapon Station) u kombinaciji s 30 mm Orbitalovim ATK Mk44 Bushmaster automatskim topom i vodilicama/šinama koje su namijenjene protupodmorničkim minama Mk55 Mk2.


U operativnom sastavu portugalske mornarice nalaze se dva plovila klase Viana do Castelo: prvo je jednakog imena, Viana do Castelo (P360), a drugo Figueira da Foz (P361). Nova ophodna plovila bit će jednaka onima u aktivnoj uporabi. Ulazak novih plovila u uporabu određen je za početak 2018. godine.


Maja PTIĆ GRŽELJ