Noviteti japanske mornarice

(Foto: JMSDF)

Prvi razarač klase Asahi (25DD) Japanskih samoobrambenih pomorskih snaga (JMSDF), imena “Asahi”, ušao je u operativnu uporabu tijekom svečanosti održane 7. ožujka. Očekuje se gradnja ukupno četiriju razarača u klasi. Trenutačno je u opremnoj fazi drugi brod, imena “Shiranui”, čije je porinuće održano 17. prosinca prošle godine. Temeljna uloga razarača bit će protupodmorničko eskortno djelovanje. Platforma plovila temeljena je na plovilima klase 19DD Akizuki. Razarači klase Asahi imaju istisninu 5000 t, duljinu 151 m, širinu 18,3 m i gaz od 5,4 m. Klasa je opremljena COGLAG pogonskim sustavom, prvim takvim u floti japanske mornarice.
Samo tri dana prije, u aktivnu uporabu japanske mornarice ušla je deveta dizelsko-električna podmornica klase Soryu, imena “Seiryu” (SS 509). Glavna su brodograđevna obilježja klase duljina 84 m, širina 9,1 m, gaz 8,5 m, uz površinsku istisninu 2900 t i podvodnu 4200 t. Podmornice klase Soryu nešto su veće od prethodnih 11 dizelsko-električnih podmornica klase Oyashio (duljine 81 m i podvodne istisnine 4000 t), zbog smještaja novog Kockumsova zračno-neovisnog propulzijskog sustava (AIP) Stirling. Osnovna je značajka podmornica tzv. X kormilo, čijom se konfiguracijom omogućuje individualno upravljanje svakom plohom kormila, a svrha je povećanje upravljivosti, posebno u plitkim priobalnim vodama. Unatoč povećanim dimenzijama, za upravljanje podmornicom potrebno je svega 65 članova posade.

Maja PTIĆ GRŽELJ