Treća korveta klase Kamorta

Indijska mornarica je 16. listopada službeno uvela u operativnu uporabu treću korvetu klase Kamorta (Project 28 – P28), imena “Kiltan”. Brod je namijenjen u prvom redu protupodmorničkoj borbi, ali ima i elemente protuzračnog te protubrodskog naoružanja i senzora. Cjelokupna se klasa gradi u brodogradilištu kompanije Garden Reach Shipbuilders & Engineers Ltd (GRSE) u Kolkati. Korveta “Kiltan” pridružit će se prethodnim dvama plovilima, nazvanim “Kamorta” i “Kadmatt”, koja su stekla operativnost u kolovozu 2014., odnosno siječnju 2016. godine. “Kiltan” je prva korveta u klasi koja ima nadgrađe od plastike ojačane staklenim vlaknima radi reduciranja masene značajke, a isporučila ga je švedska tvrtka Saab Kockums. Kobilica korvete “Kiltan” položena je u kolovozu 2010. i porinuta u ožujku 2013. godine.

(Foto: Indian Ministry of Defence)

Glavne brodograđevne značajke korveta jesu istisnina od 3100 t, duljina 109 m i širina 13,7 m. Najveću brzinu od 25 čvorova postižu zahvaljujući propulzijskom sustavu temeljenom na četirima dizelskim motorima Pielstick 12PA6-STC, svakom snage 4270 kW, u CODOG konfiguraciji. Pri krstarećoj brzini od 12 čvorova standardni doplov iznosi 4000 NM. Posadu čini 165 članova, uključujući 15 časnika. Temeljno naoružanje čini pramčani top Super Rapid 76/62 kalibra 76,2 mm tvrtke OTO Melara, dva sustava namijenjena bliskoj borbi (CIWS) AK-630M, dva lansera protupodmorničkih raketa, inačice ruskih lansera projektila RBU-6000 te dvostruki lanseri torpeda DTA-53 kalibra 533 mm tvrtke Larsen & Toubro. Korvete su opremljene i pramčanim sonarom HUMSA-NG te tegljenim sonarom, povezanim s IAC Mod C protupodmorničkim sustavom za upravljanje paljbom. Senzori uključuju i radarski sustav 3D E/F Revathi namijenjen nadzoru te Lynx-U1 tvrtke BEL namijenjen upravljanju paljbom. Standardno je obilježje navedenih korveta helikopterska paluba i pripadajući hangar namijenjen helikopteru tipa Ka-28PL ili HAL Dhruv.

Maja PTIĆ GRŽELJ