Britanski brodograđevni koncern BAE Systems službeno će krajem srpnja započeti gradnju prve fregate projektnog naziva…
Type 26 za Kanadu
Vlada Kanade i brodograđevna kompanija Irving Shipbuilding Inc. odabrali su oblikovno rješenje fregata Type 26 britanske tvrtke BAE Systems za buduća površinska borbena plovila (CSC) kanadske mornarice.
Vlada u priopćenju objavljenom 19. listopada navodi kako će pokrenuti proces dubinske analize (due diligence) u suradnji s tvrtkom Lockheed Martin Canada Inc. kao glavnim izvođačem, a prije dodjele ugovora o konačnom projektiranju i gradnji plovila. Proces će uključivati pregovore s tvrtkom o pravima intelektualnog vlasništva, procjenu učinkovitosti borbenih sustava i procjenu financijske sposobnosti tvrtke za realizaciju cjelokupnog projekta. Lockheed Martin Canada nalazi se na čelu kanadskog tima površinskog borbenog plovila koji uključuje tvrtku BAE Systems s dizajnom broda Type 26, kao i tvrtke s najnovijim dostupnim tehnologijama kao što su CAE, MDA, L3 Technologies i Ultra Electronics.
Ako svi zadovolje uvjete, Kanada će postati treća zemlja koja će primijeniti dizajn Type 26, pridružujući se tako Velikoj Britaniji i Australiji. Dodjela ugovora očekuje se ove zime s početkom izgradnje u prvom tromjesečju 2020. godine. Ukupno će biti izgrađeno 15 površinskih borbenih plovila koja će zamijeniti razarače klase Iroquois i fregate klase Halifax. Očekuje se da će projekt nabave CSC-a stajati između 55 i 60 milijardi kanadskih dolara. Vlada je također istaknula da će, bude li proces dubinske analize s odabranim ponuditeljem neuspješan, biti odabran sljedeći najviše rangirani ponuditelj. Druga dva ponuditelja bila su tim predvođen tvrtkom Alion Science and Technology s rješenjem temeljenim na fregati klase De Zeven Provinciën nizozemske mornarice te španjolska Navantia sa svojim dizajnom fregata F-105 u suradnji sa švedskim Saabom i tvrtkom CEA Technologies.
Francuski Naval Group i talijanski Fincantieri ponudili su u prosincu 2017. izgradnju 15 fregata temeljem dizajna FREMM fregata za fiksnu cijenu od 30 milijardi dolara, no izvan natječaja. U usporedbi s procjenom troškova projekta koja trenutačno iznosi više od 60 milijardi dolara, ponuda Fincantierija i Naval Groupa donijela bi znatne uštede. Vlada Kanade tu je ponudu odbila tvrdeći kako takav potez ne bi bio u skladu s postavljenim kriterijima.
Maja PTIĆ GRŽELJ