I Francuzi na Pilatusima

(Foto: Pilatus Aircraft)

Francusko zrakoplovstvo uvodi u svoju flotu obučno-trenažnih aviona Pilatus PC-21. Prva dva koja će dospjeti na popis sletjela su 30. kolovoza na stazu buduće škole za obuku pilota lovaca u Cognacu na zapadu zemlje. Slijede razna ispitivanja prije potvrde konačne dostave aviona. Turboelisni zrakoplovi zamijenit će postojeće Dassaultove avione Alpha Jet, kao i Aerospatialeove Epsilone TB30, koje zrakoplovstvo koristi još od 1970-ih godina. Isporuka Pilatusa rezultat je ugovora koji je državna agencija za naoružanje u prosincu sklopila s francuskom podružnicom britanske tvrtke Babcock. Podrijetlo tvrtke ne začuđuje jer su avioni švicarske proizvodnje samo dio sveobuhvatnog paketa kojim Babcock tijekom osam godina osigurava 17 aviona PC-21, simulacijsku opremu, pripremu misija i obuke, kao i potrebnu infrastrukturu.Navedeni sustavi bit će isporučeni početkom 2019., a obuka prvih pilota treba početi u ljeto te godine. Očekuje se da će piloti na Pilatusima godišnje imati 11 500 sati leta, dok će avioni i sva oprema 2022. postati vlasništvo Ministarstva oružanih snaga.
Pilatus PC-21 ima raspon krila 9,11 m (površina krila iznosi 15,22 m²), duljina aviona je 11,22 m, a visina 3,75 m. Pokreće ga Pratt & Whitneyjev motor PT6A. U akrobatskoj konfiguraciji ima sposobnost penjanja do 20,78 m/s, najveću operativnu brzinu od 685 km/h, a krstareću 598 km/h na razini mora, odnosno 624 km/h na visini od 10 000 stopa. Najveće G-opterećenje u rasponu je od –4 do +8 G, masa praznog aviona je 2280 kg, a poletna masa 3100 kg (akrobatska inačica) ili 4250 kg (univerzalna inačica).

Domagoj Vlahović