Francuska industrija vojnih aviona (XII. dio)
Tvrtka Dassault je odlučila staviti sve na jednu kartu: lovac koji će postati potencijalni prvi zapadnoeuropski nadzvučni lovački avion.
Tvrtka Dassault je odlučila staviti sve na jednu kartu: lovac koji će postati potencijalni prvi zapadnoeuropski nadzvučni lovački avion.
Prvi avion u koji je ugrađen bio je Sud--Ouest Aviation S.O. 4050 Vautour II. Međutim, ATAR 101 bio je prilično nepouzdan, a ni potisak nije bio nešto velik: 34,3 kN.
Tehnološki razvoj 1940-ih galopirao je u vojnoj zrakoplovnoj industriji Njemačke, Sjedinjenih Američkih Država i Ujedinjenog Kraljevstva. Francuske su tvrtke zbog nacističke okupacije ostale u 1930-im godinama
Za postojanje Blocha MB 162 i Brégueta Bre 482 danas znaju samo najveći zaljubljenici u zrakoplovstvo. A tako je malo nedostajalo da budu najpoznatiji avioni Drugog svjetskog rata...
Veliko pospremanje francuske zrakoplovne industrije nije moglo doći u gorem trenutku – tri godine prije početka Drugog svjetskog rata. No, neke su nacionalizirane tvrtke u okviru novih grupa svejedno provele uspjele projekte
Najveće bitke Prvog svjetskog rata vodile su se na teritoriju Francuske, koja je iz njega izišla gospodarski potpuno devastirana. Stanovništvo je bilo željno što bržeg rasta životnog standarda, a to je značilo smanjenje proračunskih sredstava za …
Inženjer iz slavne francuske obitelji i njegovi suradnici razvili su tijekom Prvog svjetskog rata seriju aviona kojom se, najblaže rečeno, nisu proslavili. Hitno su trebali projekt koji će im osigurati preživljavanje. I napravili su ga
Trgovac tkaninama Armand Deperdussin nije znao ništa o razvoju i proizvodnji letjelica, ali znao je da treba dobrog inženjera. Zaposlio je Louisa Béchereaua i utemeljena je tvrtka koja će ući u povijest
Braća Édouard i Charles de Nié Port osnovala su 1909. godine tvrtku koja je izvorno trebala proizvoditi dijelove za strojeve i lokomotive, no na kraju je prevagnula ljubav prema avionima